Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Use of PR Tools and Analysis of Their Effectiveness as Viewed by Managers of Czech Chemical Companies

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F21%3A39917562" target="_blank" >RIV/00216275:25310/21:39917562 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://uni.uhk.cz/hed/site/assets/files/1077/proceedings_2021_1-1.pdf" target="_blank" >https://uni.uhk.cz/hed/site/assets/files/1077/proceedings_2021_1-1.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.36689/uhk/hed/2021-01-030" target="_blank" >10.36689/uhk/hed/2021-01-030</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Use of PR Tools and Analysis of Their Effectiveness as Viewed by Managers of Czech Chemical Companies

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents the results of primary quantitative research aimed at determining the degree of use of various PR tools and evaluating their perceived effectiveness with the public. The respondents were managers of chemical industrial companies in the Czech Republic. It compares the use and perceived effectiveness of the monitored PR tools and identifies those that should be maintained, those that need to be developed and also those that should be restrained. This provides managers with a suitable guide for effective management of PR communication. The findings are supplemented by an analysis of differences in the use of monitored PR tools by the size of companies and differences in the perception of the effectiveness of the monitored PR tools according to different characteristics of respondents. It was confirmed that PR tools aimed at the public are used to a greater extent by larger companies (more than 250 employees) and respondents&apos; views differ the most in the perceived effectiveness of press releases.

  • Název v anglickém jazyce

    The Use of PR Tools and Analysis of Their Effectiveness as Viewed by Managers of Czech Chemical Companies

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents the results of primary quantitative research aimed at determining the degree of use of various PR tools and evaluating their perceived effectiveness with the public. The respondents were managers of chemical industrial companies in the Czech Republic. It compares the use and perceived effectiveness of the monitored PR tools and identifies those that should be maintained, those that need to be developed and also those that should be restrained. This provides managers with a suitable guide for effective management of PR communication. The findings are supplemented by an analysis of differences in the use of monitored PR tools by the size of companies and differences in the perception of the effectiveness of the monitored PR tools according to different characteristics of respondents. It was confirmed that PR tools aimed at the public are used to a greater extent by larger companies (more than 250 employees) and respondents&apos; views differ the most in the perceived effectiveness of press releases.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Hradec economic days, Vol. 11(1)

  • ISBN

    978-80-7435-822-7

  • ISSN

    2464-6059

  • e-ISSN

    2464-6067

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    297-308

  • Název nakladatele

    Univerzita Hradec Králové

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Kralove

  • Datum konání akce

    25. 3. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000670596900030