Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Role and Function of Public Relations in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F13%3A10139947" target="_blank" >RIV/00216208:11230/13:10139947 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Role and Function of Public Relations in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This chapter focuses on the role and function of PR in the Czech Republic. It is based on quantitative research conducted in spring 2012 among 200 communication professionals from Czech commercial, non-profit, and other companies and organizations. Basedon the respondents from professional public, the article delivers the first comprehensive study of the role of PR, services of PR agencies, and opinions regarding PR. It explains the role played by PR in Czech companies, the position held by PR in company structure and the role of the PR/communication manager, the kind of fields for which the PR department is responsible, and the pros and cons of cooperation with PR agencies in contemporary Czech market.

  • Název v anglickém jazyce

    The Role and Function of Public Relations in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    This chapter focuses on the role and function of PR in the Czech Republic. It is based on quantitative research conducted in spring 2012 among 200 communication professionals from Czech commercial, non-profit, and other companies and organizations. Basedon the respondents from professional public, the article delivers the first comprehensive study of the role of PR, services of PR agencies, and opinions regarding PR. It explains the role played by PR in Czech companies, the position held by PR in company structure and the role of the PR/communication manager, the kind of fields for which the PR department is responsible, and the pros and cons of cooperation with PR agencies in contemporary Czech market.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Researching the Changing Profession of Public Relations

  • ISBN

    978-2-87574-056-4

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    91-109

  • Počet stran knihy

    333

  • Název nakladatele

    Peter Lang

  • Místo vydání

    Bruxelles

  • Kód UT WoS kapitoly