The Role and Function of Public Relations in the Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F13%3A10139947" target="_blank" >RIV/00216208:11230/13:10139947 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Role and Function of Public Relations in the Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
This chapter focuses on the role and function of PR in the Czech Republic. It is based on quantitative research conducted in spring 2012 among 200 communication professionals from Czech commercial, non-profit, and other companies and organizations. Basedon the respondents from professional public, the article delivers the first comprehensive study of the role of PR, services of PR agencies, and opinions regarding PR. It explains the role played by PR in Czech companies, the position held by PR in company structure and the role of the PR/communication manager, the kind of fields for which the PR department is responsible, and the pros and cons of cooperation with PR agencies in contemporary Czech market.
Název v anglickém jazyce
The Role and Function of Public Relations in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
This chapter focuses on the role and function of PR in the Czech Republic. It is based on quantitative research conducted in spring 2012 among 200 communication professionals from Czech commercial, non-profit, and other companies and organizations. Basedon the respondents from professional public, the article delivers the first comprehensive study of the role of PR, services of PR agencies, and opinions regarding PR. It explains the role played by PR in Czech companies, the position held by PR in company structure and the role of the PR/communication manager, the kind of fields for which the PR department is responsible, and the pros and cons of cooperation with PR agencies in contemporary Czech market.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Researching the Changing Profession of Public Relations
ISBN
978-2-87574-056-4
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
91-109
Počet stran knihy
333
Název nakladatele
Peter Lang
Místo vydání
Bruxelles
Kód UT WoS kapitoly
—