Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sales of Consumer Chemicals in Zero-packaging Stores - a Challenge for Small and Medium-sized Chemical Companies

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F21%3A39917907" target="_blank" >RIV/00216275:25310/21:39917907 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://digilib.uhk.cz/bitstream/handle/20.500.12603/487/BRANSKA_Lenka_Michal_PATAK_Katerina_HROMADNIKOVA_Zuzana_PECINOVA.pdf?sequence=1&isAllowed=y" target="_blank" >https://digilib.uhk.cz/bitstream/handle/20.500.12603/487/BRANSKA_Lenka_Michal_PATAK_Katerina_HROMADNIKOVA_Zuzana_PECINOVA.pdf?sequence=1&isAllowed=y</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.36689/uhk/hed/2021-01-009" target="_blank" >10.36689/uhk/hed/2021-01-009</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Sales of Consumer Chemicals in Zero-packaging Stores - a Challenge for Small and Medium-sized Chemical Companies

  • Popis výsledku v původním jazyce

    One of the innovations in the area of increasing the sustainability of packaging may be the introduction of zero-packaging sales. The paper deals with the advantages and disadvantages of zero-packaging sales, in relation to consumer chemicals. It presents the results of primary quantitative research carried out with 100 final consumers through electronic surveys using a structured questionnaire. Content analysis and multiple response analysis were used to identify the most significant advantages and disadvantages of purchasing consumer chemicals in zero-packaging stores. The biggest advantages are the reduction of waste from packaging materials, being able to buy the exact quantity required, and environmental protection. The biggest disadvantages include the insufficient expansion of the stores, the necessity to carry their own containers and the higher price of products sold. The advantage of &quot;selling quality products&quot; and the disadvantages of &quot;uncertainty in terms of composition and quality&quot; and &quot;hard-to-observe hygiene requirements&quot; are perceived differently depending on whether or not customers actually buy consumer chemicals in zero-packaging stores. The conclusions are important in terms of the possibility of creating a competitive advantage of small and medium-sized companies.

  • Název v anglickém jazyce

    Sales of Consumer Chemicals in Zero-packaging Stores - a Challenge for Small and Medium-sized Chemical Companies

  • Popis výsledku anglicky

    One of the innovations in the area of increasing the sustainability of packaging may be the introduction of zero-packaging sales. The paper deals with the advantages and disadvantages of zero-packaging sales, in relation to consumer chemicals. It presents the results of primary quantitative research carried out with 100 final consumers through electronic surveys using a structured questionnaire. Content analysis and multiple response analysis were used to identify the most significant advantages and disadvantages of purchasing consumer chemicals in zero-packaging stores. The biggest advantages are the reduction of waste from packaging materials, being able to buy the exact quantity required, and environmental protection. The biggest disadvantages include the insufficient expansion of the stores, the necessity to carry their own containers and the higher price of products sold. The advantage of &quot;selling quality products&quot; and the disadvantages of &quot;uncertainty in terms of composition and quality&quot; and &quot;hard-to-observe hygiene requirements&quot; are perceived differently depending on whether or not customers actually buy consumer chemicals in zero-packaging stores. The conclusions are important in terms of the possibility of creating a competitive advantage of small and medium-sized companies.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Hradec economic days, Vol. 11(1)

  • ISBN

    978-80-7435-822-7

  • ISSN

    2464-6059

  • e-ISSN

    2464-6067

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    98-106

  • Název nakladatele

    Univerzita Hradec Králové

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Kralove

  • Datum konání akce

    25. 3. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000670596900009