Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Projekty veřejného přístupu k internetu pro rovné příležitosti v informační společnosit

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25410%2F07%3A00005271" target="_blank" >RIV/00216275:25410/07:00005271 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Projects of public access to the Internet for equal opportunities

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Information literacy may be characterised as an ability to realise and formulate one?s information needs, to become well informed about information sources, to look up information by means of information and communication technologies, to evaluate the information and use it to solve a particular life situation or a professional task. Absence or lack of information literacy certainly creates a strong handicap that may consequently result in differentiation of the population. This is a problem generally referred to as digital divide. In this context, the term ?e-Inclusion? is often mentioned as well, which is ? in other words ? a set of preconditions for effective inclusion of all population groups in the information society. The paper deals with two particular projects that aim at strengthening the e-Inclusion in the Czech Republic, or in the Pardubice Region.

  • Název v anglickém jazyce

    Projects of public access to the Internet for equal opportunities

  • Popis výsledku anglicky

    Information literacy may be characterised as an ability to realise and formulate one?s information needs, to become well informed about information sources, to look up information by means of information and communication technologies, to evaluate the information and use it to solve a particular life situation or a professional task. Absence or lack of information literacy certainly creates a strong handicap that may consequently result in differentiation of the population. This is a problem generally referred to as digital divide. In this context, the term ?e-Inclusion? is often mentioned as well, which is ? in other words ? a set of preconditions for effective inclusion of all population groups in the information society. The paper deals with two particular projects that aim at strengthening the e-Inclusion in the Czech Republic, or in the Pardubice Region.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Globalizácia a jej sociálno-ekonomické dosledky 07

  • ISBN

    978-80-969742-0-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    563-568

  • Název nakladatele

    Žilinská univerzita

  • Místo vydání

    Žilina

  • Místo konání akce

    Žilina, SK

  • Datum konání akce

    4. 10. 2007

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku