Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Opportunity Costs of Start-up Entrepreneurs according to the Demographic Data

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25410%2F11%3A39883449" target="_blank" >RIV/00216275:25410/11:39883449 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Opportunity Costs of Start-up Entrepreneurs according to the Demographic Data

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the conference paper is to present the theory of opportunity cost and its usability to the start-up support organizations. According to the Czech Statistical Office, there is growing birth rate of set up companies (in 2006 - the birth rate is10,35% for business companies and 9,02% for private entrepreneurs). This amount of new ventures represents the potential customers for the organizations providing the support to the start-up companies. The paper examines how these organizations can findthe right potential customers for an advertising campaign. The partial help can provide the results of Amit et al. (1995) study which argued that lower the opportunity costs individual has the higher probability is that he would become an entrepreneur. Using the demographic data the conference paper will try to examine the opportunity costs for different socioeconomic group. The results show the probable efficient target for the advertising campaign of start-up support organization.

  • Název v anglickém jazyce

    The Opportunity Costs of Start-up Entrepreneurs according to the Demographic Data

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the conference paper is to present the theory of opportunity cost and its usability to the start-up support organizations. According to the Czech Statistical Office, there is growing birth rate of set up companies (in 2006 - the birth rate is10,35% for business companies and 9,02% for private entrepreneurs). This amount of new ventures represents the potential customers for the organizations providing the support to the start-up companies. The paper examines how these organizations can findthe right potential customers for an advertising campaign. The partial help can provide the results of Amit et al. (1995) study which argued that lower the opportunity costs individual has the higher probability is that he would become an entrepreneur. Using the demographic data the conference paper will try to examine the opportunity costs for different socioeconomic group. The results show the probable efficient target for the advertising campaign of start-up support organization.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník příspěvků z XI. mezinárodní konference IMEA 2011

  • ISBN

    978-80-7372-720-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    197-201

  • Název nakladatele

    Technická univerzita v Liberci

  • Místo vydání

    Liberec

  • Místo konání akce

    Liberec

  • Datum konání akce

    14. 4. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku