The Opportunity Costs of Start-up Entrepreneurs according to the Demographic Data
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25410%2F11%3A39883449" target="_blank" >RIV/00216275:25410/11:39883449 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Opportunity Costs of Start-up Entrepreneurs according to the Demographic Data
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of the conference paper is to present the theory of opportunity cost and its usability to the start-up support organizations. According to the Czech Statistical Office, there is growing birth rate of set up companies (in 2006 - the birth rate is10,35% for business companies and 9,02% for private entrepreneurs). This amount of new ventures represents the potential customers for the organizations providing the support to the start-up companies. The paper examines how these organizations can findthe right potential customers for an advertising campaign. The partial help can provide the results of Amit et al. (1995) study which argued that lower the opportunity costs individual has the higher probability is that he would become an entrepreneur. Using the demographic data the conference paper will try to examine the opportunity costs for different socioeconomic group. The results show the probable efficient target for the advertising campaign of start-up support organization.
Název v anglickém jazyce
The Opportunity Costs of Start-up Entrepreneurs according to the Demographic Data
Popis výsledku anglicky
The aim of the conference paper is to present the theory of opportunity cost and its usability to the start-up support organizations. According to the Czech Statistical Office, there is growing birth rate of set up companies (in 2006 - the birth rate is10,35% for business companies and 9,02% for private entrepreneurs). This amount of new ventures represents the potential customers for the organizations providing the support to the start-up companies. The paper examines how these organizations can findthe right potential customers for an advertising campaign. The partial help can provide the results of Amit et al. (1995) study which argued that lower the opportunity costs individual has the higher probability is that he would become an entrepreneur. Using the demographic data the conference paper will try to examine the opportunity costs for different socioeconomic group. The results show the probable efficient target for the advertising campaign of start-up support organization.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník příspěvků z XI. mezinárodní konference IMEA 2011
ISBN
978-80-7372-720-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
197-201
Název nakladatele
Technická univerzita v Liberci
Místo vydání
Liberec
Místo konání akce
Liberec
Datum konání akce
14. 4. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—