Benefits of Benchmarking and Knowledge Management Relationship
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25410%2F11%3A39892636" target="_blank" >RIV/00216275:25410/11:39892636 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Benefits of Benchmarking and Knowledge Management Relationship
Popis výsledku v původním jazyce
The purpose of this research is to explore systematic relationship between knowledge management and benchmarking, and describe the value in creation competitive advantage for enterprises. In today's competitive word enterprises must re-establish themselves to be innovative, customer oriented, faster, flexible, and be able to handle rapid change. This can be achieved by continuously learning from others, doing benchmarking studies, establishing a knowledge management infrastructure to capitalize on and transfer results gained from benchmarking studies, adapting new best practices, and innovations. The paper describes benefits of benchmarking and knowledge management co-operation. Benchmarking has the potential for development of knowledge management inthe enterprise. On the other side, managing knowledge and effective knowledge management is very important for doing benchmarking studies. This article also seeks to participate in the current debate on developing the theoretical basis fo
Název v anglickém jazyce
Benefits of Benchmarking and Knowledge Management Relationship
Popis výsledku anglicky
The purpose of this research is to explore systematic relationship between knowledge management and benchmarking, and describe the value in creation competitive advantage for enterprises. In today's competitive word enterprises must re-establish themselves to be innovative, customer oriented, faster, flexible, and be able to handle rapid change. This can be achieved by continuously learning from others, doing benchmarking studies, establishing a knowledge management infrastructure to capitalize on and transfer results gained from benchmarking studies, adapting new best practices, and innovations. The paper describes benefits of benchmarking and knowledge management co-operation. Benchmarking has the potential for development of knowledge management inthe enterprise. On the other side, managing knowledge and effective knowledge management is very important for doing benchmarking studies. This article also seeks to participate in the current debate on developing the theoretical basis fo
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 17th International Business Information Management Association
ISBN
978-0-9821489-6-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
890-898
Název nakladatele
IBIMA Publishing
Místo vydání
Norristown
Místo konání akce
Milan
Datum konání akce
14. 11. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—