Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Benefits of Benchmarking and Knowledge Management Relationship

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25410%2F11%3A39892636" target="_blank" >RIV/00216275:25410/11:39892636 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Benefits of Benchmarking and Knowledge Management Relationship

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The purpose of this research is to explore systematic relationship between knowledge management and benchmarking, and describe the value in creation competitive advantage for enterprises. In today's competitive word enterprises must re-establish themselves to be innovative, customer oriented, faster, flexible, and be able to handle rapid change. This can be achieved by continuously learning from others, doing benchmarking studies, establishing a knowledge management infrastructure to capitalize on and transfer results gained from benchmarking studies, adapting new best practices, and innovations. The paper describes benefits of benchmarking and knowledge management co-operation. Benchmarking has the potential for development of knowledge management inthe enterprise. On the other side, managing knowledge and effective knowledge management is very important for doing benchmarking studies. This article also seeks to participate in the current debate on developing the theoretical basis fo

  • Název v anglickém jazyce

    Benefits of Benchmarking and Knowledge Management Relationship

  • Popis výsledku anglicky

    The purpose of this research is to explore systematic relationship between knowledge management and benchmarking, and describe the value in creation competitive advantage for enterprises. In today's competitive word enterprises must re-establish themselves to be innovative, customer oriented, faster, flexible, and be able to handle rapid change. This can be achieved by continuously learning from others, doing benchmarking studies, establishing a knowledge management infrastructure to capitalize on and transfer results gained from benchmarking studies, adapting new best practices, and innovations. The paper describes benefits of benchmarking and knowledge management co-operation. Benchmarking has the potential for development of knowledge management inthe enterprise. On the other side, managing knowledge and effective knowledge management is very important for doing benchmarking studies. This article also seeks to participate in the current debate on developing the theoretical basis fo

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 17th International Business Information Management Association

  • ISBN

    978-0-9821489-6-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    890-898

  • Název nakladatele

    IBIMA Publishing

  • Místo vydání

    Norristown

  • Místo konání akce

    Milan

  • Datum konání akce

    14. 11. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku