Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Students' Attitudes towards Internet Advertising. Study Case: University of Pardubice.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25410%2F12%3A39895181" target="_blank" >RIV/00216275:25410/12:39895181 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Students' Attitudes towards Internet Advertising. Study Case: University of Pardubice.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The development of computer technologies has changed the traditional ways of advertising. Nowadays, many companies have made internet part of their advertising media plan. Marketers found that internet has a greater flexibility and control over the advertising materials. However, there have been a lot of debates regarding the current state of internet advertising and how it compares to traditional advertising. Many researches have been made regarding who uses the internet and what are the internet users' attitudes towards internet advertising. This research examines how students perceive internet advertising. A sample of 106 students from University of Pardubice (Czech Republic) participated in this study. It explores their attitudes towards internet advertising, internet advertising informativeness, online purchasing patterns and their preference between internet advertising and traditional advertising.

  • Název v anglickém jazyce

    Students' Attitudes towards Internet Advertising. Study Case: University of Pardubice.

  • Popis výsledku anglicky

    The development of computer technologies has changed the traditional ways of advertising. Nowadays, many companies have made internet part of their advertising media plan. Marketers found that internet has a greater flexibility and control over the advertising materials. However, there have been a lot of debates regarding the current state of internet advertising and how it compares to traditional advertising. Many researches have been made regarding who uses the internet and what are the internet users' attitudes towards internet advertising. This research examines how students perceive internet advertising. A sample of 106 students from University of Pardubice (Czech Republic) participated in this study. It explores their attitudes towards internet advertising, internet advertising informativeness, online purchasing patterns and their preference between internet advertising and traditional advertising.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Bulletin of the Transilvania University of Brasov

  • ISSN

    2065-2194

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    54

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    RO - Rumunsko

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    127-134

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus