Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Social Networks as a Tool for Job Search

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25410%2F18%3A39913391" target="_blank" >RIV/00216275:25410/18:39913391 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/75081431:_____/18:00001500

  • Výsledek na webu

    <a href="https://fes.upce.cz/sites/default/files/public/mika0267/scipap_42_109416.pdf" target="_blank" >https://fes.upce.cz/sites/default/files/public/mika0267/scipap_42_109416.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Social Networks as a Tool for Job Search

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The information technology has caused an absolute revolution. Therefore, searching job through social networks is highlighted as it is perspective way how to find a job. At the global level, social networks are used by more than 90% of companies in process of recruitment. Nowadays, social networks are beginning to be applied by Czech and Slovak companies as well. The objective of the research is to identify the differences in the using of social networks in job search in Czech and Slovak Republic. Findings indicate that, only 2% of Czech respondents preferred social networks as a significant way of finding a job. Following the results, social networks were identified less credible by Slovak respondents, but on the other hand more then 4% of Slovak respondents preferred social networks as a toll for job search. Despite the fact that the employees in the Czech Republic and Slovakia do not really use social networks to find employment, this situation can change as respondents express the opinion acoording which social networks have potential for the future. If social networks are used more by employers as well as by potential candidates, both parties will be satisfied.

  • Název v anglickém jazyce

    Social Networks as a Tool for Job Search

  • Popis výsledku anglicky

    The information technology has caused an absolute revolution. Therefore, searching job through social networks is highlighted as it is perspective way how to find a job. At the global level, social networks are used by more than 90% of companies in process of recruitment. Nowadays, social networks are beginning to be applied by Czech and Slovak companies as well. The objective of the research is to identify the differences in the using of social networks in job search in Czech and Slovak Republic. Findings indicate that, only 2% of Czech respondents preferred social networks as a significant way of finding a job. Following the results, social networks were identified less credible by Slovak respondents, but on the other hand more then 4% of Slovak respondents preferred social networks as a toll for job search. Despite the fact that the employees in the Czech Republic and Slovakia do not really use social networks to find employment, this situation can change as respondents express the opinion acoording which social networks have potential for the future. If social networks are used more by employers as well as by potential candidates, both parties will be satisfied.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Scientific Papers of the University of Pardubice - Series D, Faculty of Economics and Administration

  • ISSN

    1211-555X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    25

  • Číslo periodika v rámci svazku

    42

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    140-151

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85046294778