Analýza rizika pseudolitního a satelitního navigačního systému
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F07%3A%230000002" target="_blank" >RIV/00216275:25510/07:#0000002 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61459445:_____/07:#0000002 RIV/70994226:_____/07:#0000028 RIV/70994234:_____/07:#0000011
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Risk Analysis of Pseudolite and Satellite Navigation System
Popis výsledku v původním jazyce
Today, the meaning of satellite navigation system (GNSS) for utilization in safety related applications increases (especially for transport systems). However safety applications require in addition risk analysis of used methods and the satellite navigation in itself should not be sufficient. The system must be completed with next system (e.g. system of inertial sensors), but it?s also possible to use the system of ground transmitters of satellite signal, so-called pseudolites (PL?s). Such ?ground equivalent? satellite system has certain specifics which are significant for design of integrity monitoring. The applications based on satellites and PL?s systems can be designed in two ways. The first way is a direct combination of signals from satellites andPL?s in one receiver and one solution of position together with one risk analysis. Second way is using of two independent channels ? one for PL?s system and the second for GNSS and combination of both independent solutions and also their
Název v anglickém jazyce
The Risk Analysis of Pseudolite and Satellite Navigation System
Popis výsledku anglicky
Today, the meaning of satellite navigation system (GNSS) for utilization in safety related applications increases (especially for transport systems). However safety applications require in addition risk analysis of used methods and the satellite navigation in itself should not be sufficient. The system must be completed with next system (e.g. system of inertial sensors), but it?s also possible to use the system of ground transmitters of satellite signal, so-called pseudolites (PL?s). Such ?ground equivalent? satellite system has certain specifics which are significant for design of integrity monitoring. The applications based on satellites and PL?s systems can be designed in two ways. The first way is a direct combination of signals from satellites andPL?s in one receiver and one solution of position together with one risk analysis. Second way is using of two independent channels ? one for PL?s system and the second for GNSS and combination of both independent solutions and also their
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
The Proc. of Safety and Security Engineering II
ISBN
978-1-84564-068-2
ISSN
1746-4498
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
19-27
Název nakladatele
WIT Press
Místo vydání
Southampton
Místo konání akce
Marfa, Malta
Datum konání akce
1. 1. 2007
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—