SBAS avionics compared to GBAS on-board equipment
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F18%3A00318095" target="_blank" >RIV/68407700:21260/18:00318095 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.14311/MAD.2018.01.02" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.14311/MAD.2018.01.02</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.14311/MAD.2018.01.02" target="_blank" >10.14311/MAD.2018.01.02</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
SBAS avionics compared to GBAS on-board equipment
Popis výsledku v původním jazyce
Global Navigation Satellite System (GNSS) has become an integral part of air navigation. Delay of the GNSS signal in ionospheric layer is one of the most serious problems in using GNSS. Not only accuracy but also the safety is very important in air navigation, and for that reason the augmentation of basic GNSS is used to meet higher requirements of aviation industry. This paper discusses Satellite-Based Augmentation System (SBAS) avionics with special emphasis on correction of signal delay in ionospheric layer as one of the most significant error fixes and compares it with other GNSS based on-board equipment - with basic GNSS (GPS) in terms of accuracy and with Ground-Based Augmentation System (GBAS) generally. This article should therefore show reader the differences between the methods of calculating ionospheric corrections by SBAS and GBAS and explain the reasons of these methods, taking into account the area of intended use of both systems.
Název v anglickém jazyce
SBAS avionics compared to GBAS on-board equipment
Popis výsledku anglicky
Global Navigation Satellite System (GNSS) has become an integral part of air navigation. Delay of the GNSS signal in ionospheric layer is one of the most serious problems in using GNSS. Not only accuracy but also the safety is very important in air navigation, and for that reason the augmentation of basic GNSS is used to meet higher requirements of aviation industry. This paper discusses Satellite-Based Augmentation System (SBAS) avionics with special emphasis on correction of signal delay in ionospheric layer as one of the most significant error fixes and compares it with other GNSS based on-board equipment - with basic GNSS (GPS) in terms of accuracy and with Ground-Based Augmentation System (GBAS) generally. This article should therefore show reader the differences between the methods of calculating ionospheric corrections by SBAS and GBAS and explain the reasons of these methods, taking into account the area of intended use of both systems.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
20304 - Aerospace engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
MAD - Magazine of Aviation Development
ISSN
1805-7578
e-ISSN
1805-7578
Svazek periodika
6
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
11-16
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—