Technologická koncepce car-sharingu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F08%3A00006871" target="_blank" >RIV/00216275:25510/08:00006871 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Technologická koncepce car-sharingu
Popis výsledku v původním jazyce
Koncepce car-sharingu má mnoho úrovní. V první rovině získává jedinec výhodu užívání osobního automobilu, aniž by musel nést náklady a odpovědnost, které z vlastnictví automobilu vyplývají. Konkrétně car-sharing umožňuje svým členům (domácnosti či podniky) přístup k vozovému parku sdílených automobilů a dalších typů motorových vozidel za poplatek při každém použití. To snižuje vysoké fixní náklady, jako jsou platby za povinné ručení či havarijní pojištění, a i většina dalších nákladů je flexibilnější činižší. Vozidla jsou dostupná členům víceméně podle potřeby na libovolně dlouhou dobu (od jedné hodiny až po několik týdnů i déle) a na mnoha místech (desítky lokalit ve městě, někdy dokonce i v jiných městech). Lidé či firmy se tak místo koupě automobilu podílejí na provozu vozového parku poplatky, které závisejí na ujetých kilometrech a době, po kterou bylo vozidlo rezervováno.V další rovině pomáhá car-sharing snižovat počet i délku cest osobních vozidel.Třetím přínosem pro obyvatele j
Název v anglickém jazyce
Technology Conception of Car-Sharing
Popis výsledku anglicky
The concept of car sharing is multi-layered. In the primary layer, individuals gain the benefits of private cars without the costs and responsibilities of ownership. Specifically, car sharing allows a member (such as a household or business) to access afleet of shared cars and other types of motor vehicles as needed, paying a usage fee each time. This removes high fixed costs such as registration and third-party insurance, as most costs become both variable and lower. Vehicles are available to membersmore or less as required for any length of time (from one hour, up to several weeks or more) and at many points (dozens of locations in a city or even in other cities). So, instead of buying a car, people and/or companies, share a fleet of vehicles withusage costs dependent on the kilometres travelled and the period of time for which the vehicle is booked. In the second layer, car sharing helps the community reduce the number of trips and distances travelled by private cars. In the thir
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Perner´s Contacts
ISSN
1801-674X
e-ISSN
—
Svazek periodika
3
Číslo periodika v rámci svazku
9
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—