Možnosti modelování dynamických dějů při průjezdu vozidla přes srdcovku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F09%3A00008751" target="_blank" >RIV/00216275:25510/09:00008751 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Možnosti modelování dynamických dějů při průjezdu vozidla přes srdcovku
Popis výsledku v původním jazyce
Při řešení velkého množství technickych problemů často přistupujeme k časově i finančně vyrazně meně nákladným postupům, jakymi jsou např. počítačové modelování daných dějů za účelem nalezení optimálního způsobu řešení technického problému. Modelování dynamické odezvy vozidla ve svislém směru při průjezdu srdcovkou je zde zjednodušeně provedeno jako průjezd vozidla úsekem přímé, kdy jeden z kolejnicových pásů (představujících srdcovku) vykazuje svislou nerovnost odpovídající svislému pohybu kola při průjezdu srdcovkou. Výsledky výpočtů jsou pak porovnány s výsledky provedených měření zrychlení na ložiskové skříni dvojkolí.
Název v anglickém jazyce
Possibilities of modelling of dynamical process in the course of the passing over a turnout frog
Popis výsledku anglicky
In the course of the solving of the technical questions there is often used time and cost safely process like e.g. computational calculation of the process. Modeling of the dynamical response of the vehicle in the vertical direction in the course of thepassing over the turnout frog is simplified carried out as passing of the vehicle in straight track, where one rail (represents the frog) have the vertical irregularity corresponding with the vertical wheel movement in the course of the passing over thefrog. The results of the calculations are compared with the results of the measurement of the vertical acceleration on the wheelset axle box.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1M0519" target="_blank" >1M0519: Výzkumné centrum kolejových vozidel</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
XIX. konference s mezinárodní účastí Současné problémy v kolejových vozidlech 2009
ISBN
978-80-7395-199-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
—
Název nakladatele
Univerzita Pardubice
Místo vydání
Pardubice
Místo konání akce
Česká Třebová
Datum konání akce
22. 9. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—