Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Možnosti modelování dynamických dějů při průjezdu vozidla přes srdcovku

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F09%3A00008751" target="_blank" >RIV/00216275:25510/09:00008751 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Možnosti modelování dynamických dějů při průjezdu vozidla přes srdcovku

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Při řešení velkého množství technickych problemů často přistupujeme k časově i finančně vyrazně meně nákladným postupům, jakymi jsou např. počítačové modelování daných dějů za účelem nalezení optimálního způsobu řešení technického problému. Modelování dynamické odezvy vozidla ve svislém směru při průjezdu srdcovkou je zde zjednodušeně provedeno jako průjezd vozidla úsekem přímé, kdy jeden z kolejnicových pásů (představujících srdcovku) vykazuje svislou nerovnost odpovídající svislému pohybu kola při průjezdu srdcovkou. Výsledky výpočtů jsou pak porovnány s výsledky provedených měření zrychlení na ložiskové skříni dvojkolí.

  • Název v anglickém jazyce

    Possibilities of modelling of dynamical process in the course of the passing over a turnout frog

  • Popis výsledku anglicky

    In the course of the solving of the technical questions there is often used time and cost safely process like e.g. computational calculation of the process. Modeling of the dynamical response of the vehicle in the vertical direction in the course of thepassing over the turnout frog is simplified carried out as passing of the vehicle in straight track, where one rail (represents the frog) have the vertical irregularity corresponding with the vertical wheel movement in the course of the passing over thefrog. The results of the calculations are compared with the results of the measurement of the vertical acceleration on the wheelset axle box.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1M0519" target="_blank" >1M0519: Výzkumné centrum kolejových vozidel</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    XIX. konference s mezinárodní účastí Současné problémy v kolejových vozidlech 2009

  • ISBN

    978-80-7395-199-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Univerzita Pardubice

  • Místo vydání

    Pardubice

  • Místo konání akce

    Česká Třebová

  • Datum konání akce

    22. 9. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku