The role of user charges for infrastructure Maintenance costs
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F10%3A39883383" target="_blank" >RIV/00216275:25510/10:39883383 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The role of user charges for infrastructure Maintenance costs
Popis výsledku v původním jazyce
The increasing importance of maintenance has led to research questions on ways of charging infrastructure users and mobilisation of funds for maintenance activities. Technological developments help to bring advanced and differentiated schemes of infrastructure charging closer. For long distance transport, charging road use in one country may well lead to changes in competitive positions of countries. The system of road user charges introduced in one country might change the competitive positron of the neighbouring country. The other dimension of competition is between various transport modes. Depending on the various origin-destination submarkets, there may be substantial competition between transport modes. This calls for an integrated approach to infrastructure Charles in order to ovoid equity problems. This article focuses on these problems from the European point of view.
Název v anglickém jazyce
The role of user charges for infrastructure Maintenance costs
Popis výsledku anglicky
The increasing importance of maintenance has led to research questions on ways of charging infrastructure users and mobilisation of funds for maintenance activities. Technological developments help to bring advanced and differentiated schemes of infrastructure charging closer. For long distance transport, charging road use in one country may well lead to changes in competitive positions of countries. The system of road user charges introduced in one country might change the competitive positron of the neighbouring country. The other dimension of competition is between various transport modes. Depending on the various origin-destination submarkets, there may be substantial competition between transport modes. This calls for an integrated approach to infrastructure Charles in order to ovoid equity problems. This article focuses on these problems from the European point of view.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AP - Městské, oblastní a dopravní plánování
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 5th International Scientific Conference Theoretical and Practical Issues in Transport
ISBN
978-80-7395-245-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
—
Název nakladatele
Univerzita Pardubice
Místo vydání
Pardubice
Místo konání akce
Pardubice
Datum konání akce
11. 2. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—