Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Land-use model in relation to transport system

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F11%3A39892132" target="_blank" >RIV/00216275:25510/11:39892132 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Land-use model in relation to transport system

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The land-use and transport interaction (LUT) takes place in two ways. First, the location pattern of activities induces a trip pattern, as the required cost of performing activities, and second, that location of each activity is depend on the transport system, as it defines the travel cost associated with all activities performed in the future. This approach recognizes that the LUT interaction is the result of individual behaviour, that the land use describes the pattern of opportunities to perform activities, and that transport needs are induced by the need to perform activities. With this in mind, they key questions are households decide where to locate their residence and firms their economic activities - because it imposes conditions on trip-makingdecisions - and how they decide what activities to perform and where they are located. We concentrate here on understanding how activities locate in the urban area and the interaction between land use and transport.

  • Název v anglickém jazyce

    Land-use model in relation to transport system

  • Popis výsledku anglicky

    The land-use and transport interaction (LUT) takes place in two ways. First, the location pattern of activities induces a trip pattern, as the required cost of performing activities, and second, that location of each activity is depend on the transport system, as it defines the travel cost associated with all activities performed in the future. This approach recognizes that the LUT interaction is the result of individual behaviour, that the land use describes the pattern of opportunities to perform activities, and that transport needs are induced by the need to perform activities. With this in mind, they key questions are households decide where to locate their residence and firms their economic activities - because it imposes conditions on trip-makingdecisions - and how they decide what activities to perform and where they are located. We concentrate here on understanding how activities locate in the urban area and the interaction between land use and transport.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Scientific Papers of the University of Pardubice, Series B, The Jan Perner Transport Faculty

  • ISSN

    1211-6610

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2010

  • Číslo periodika v rámci svazku

    16

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    101-113

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus