Running and guiding behaviour of the locomotive class 744.0 CZ LOKO for the track gauge 1520 mm
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F11%3A39892743" target="_blank" >RIV/00216275:25510/11:39892743 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Running and guiding behaviour of the locomotive class 744.0 CZ LOKO for the track gauge 1520 mm
Popis výsledku v původním jazyce
This paper deals with simulations of running and guiding behaviour of a new four-axled diesel-electric locomotive Class 744.0 CZ LOKO for the track gauge 1520 mm. The locomotive Class 744.0 is a projected modular locomotive for the track as well as the shunting service which is being developed in a co-operation of the JSC CZ LOKO and the Jan Perner Transport Faculty of the University of Pardubice (Czech Republic). There are presented the first results of the simulations of dynamical properties of this locomotive in a broad-gauged version in this paper. The running behaviour is evaluated on the basis of a stability analysis; for the assessment of the guiding behaviour quasistatic calculations in small-radius curves were performed. These simulations wererealized for the locomotive with total weight of 64 up to 88 tons.
Název v anglickém jazyce
Running and guiding behaviour of the locomotive class 744.0 CZ LOKO for the track gauge 1520 mm
Popis výsledku anglicky
This paper deals with simulations of running and guiding behaviour of a new four-axled diesel-electric locomotive Class 744.0 CZ LOKO for the track gauge 1520 mm. The locomotive Class 744.0 is a projected modular locomotive for the track as well as the shunting service which is being developed in a co-operation of the JSC CZ LOKO and the Jan Perner Transport Faculty of the University of Pardubice (Czech Republic). There are presented the first results of the simulations of dynamical properties of this locomotive in a broad-gauged version in this paper. The running behaviour is evaluated on the basis of a stability analysis; for the assessment of the guiding behaviour quasistatic calculations in small-radius curves were performed. These simulations wererealized for the locomotive with total weight of 64 up to 88 tons.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/FR-TI2%2F562" target="_blank" >FR-TI2/562: Výzkum a vývoj modulové čtyřnápravové lokomotivy</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Transport of the Urals
ISSN
1815-9400
e-ISSN
—
Svazek periodika
2011
Číslo periodika v rámci svazku
28
Stát vydavatele periodika
RU - Ruská federace
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
59-63
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—