Analýza vodicích vlastností dieselelektrické lokomotivy s novým podvozkem CZ LOKO pomocí simulačních výpočtů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F09%3A00008882" target="_blank" >RIV/00216275:25510/09:00008882 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Analýza vodicích vlastností dieselelektrické lokomotivy s novým podvozkem CZ LOKO pomocí simulačních výpočtů
Popis výsledku v původním jazyce
V článku je provedena analýza vodicích vlastností dieselelektrické lokomotivy řady 744.0 s novým dvounápravovým podvozkem CZ LOKO a.s. Vodicí vlastnosti jsou hodnoceny na základě simulačních výpočtů programovým systémem jízdy kolejového vozidla vyvíjenýmna DFJP Univerzity Pardubice. Je sledována kvazistatická vodicí síla na nabíhajícím kole první nápravy při průjezdu oblouky velmi malých poloměrů. Hodnocení této síly je provedeno dle ČSN EN 14363 a dle návrhu UIC 518 (10/2007) v závislosti na poloměruprojížděného oblouku, dále v závislosti na hmotnosti lokomotivy a také na koleji s různým úklonem kolejnic 1:20 a 1:40.
Název v anglickém jazyce
Analysis of conducting behaviour of the diesel-electric locomotives Class 744.0 with a new double-axle bogie by CZ LOKO by means of simulation calculations
Popis výsledku anglicky
This paper contains an analysis of conducting behaviour of the diesel-electric locomotive Class 744.0 with a new double-axle bogie by CZ LOKO a.s. The guiding behaviour is evaluated on the basis of simulation calculations carried out by a programming system of rail vehicle running which is being developed at Jan Perner Transport Faculty of the University of Pardubice. It monitors the quasi-statically guiding force at the outer wheel of the first axle while running through very small radius curves. The evaluation of this force is carried out depending on radius of the running curve, on locomotive mass and also on the track with different rail inclination 1:20 and 1:40 according to ČSN EN 14363 and to the UIC Leaflet 518 (10/2007) draft.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/FI-IM4%2F042" target="_blank" >FI-IM4/042: Výzkum a vývoj modulových dvounápravových podvozků dieselelektrických lokomotiv.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Vědeckotechnický sborník ČD
ISSN
1214-9047
e-ISSN
—
Svazek periodika
2009
Číslo periodika v rámci svazku
28
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—