Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analysis of the influence of the friction coefficient on the guiding behaviour

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F11%3A39894529" target="_blank" >RIV/00216275:25510/11:39894529 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Analysis of the influence of the friction coefficient on the guiding behaviour

  • Popis výsledku v původním jazyce

    An analysis of the influence of the friction coefficient in the wheel/rail contact on the guiding behaviour of a four-axled diesel-electric locomotive in small-radius curves was performed in this work. By means of simulations, the quasistatic guiding forces acting on the outer wheels of the 1st and 3rd wheelset of the vehicle were observed. An influence of the wheel/rail contact geometry and the curve radius was assessed, as well. The simulations were realized by means of the original multi-body programsystem "SJKV" developed at the Detached Branch of the Jan Perner Transport Faculty in Česká Třebová but also by means of the commercial program system SIMPACK.

  • Název v anglickém jazyce

    Analysis of the influence of the friction coefficient on the guiding behaviour

  • Popis výsledku anglicky

    An analysis of the influence of the friction coefficient in the wheel/rail contact on the guiding behaviour of a four-axled diesel-electric locomotive in small-radius curves was performed in this work. By means of simulations, the quasistatic guiding forces acting on the outer wheels of the 1st and 3rd wheelset of the vehicle were observed. An influence of the wheel/rail contact geometry and the curve radius was assessed, as well. The simulations were realized by means of the original multi-body programsystem "SJKV" developed at the Detached Branch of the Jan Perner Transport Faculty in Česká Třebová but also by means of the commercial program system SIMPACK.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/FR-TI2%2F562" target="_blank" >FR-TI2/562: Výzkum a vývoj modulové čtyřnápravové lokomotivy</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů