K problematice vozidlového odporu kontejnerových vlaků
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F13%3A39896683" target="_blank" >RIV/00216275:25510/13:39896683 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
K problematice vozidlového odporu kontejnerových vlaků
Popis výsledku v původním jazyce
Pro stanovení technických norem hmotnosti nákladních vlaků se dnes v České republice běžně používají empirické vzorce, jež jsou dány příslušnými předpisy a které definují vozidlový odpor vlaku jako odpor skupiny vozidel určité kategorie. S příchodem nových kontejnerových vozů jezdících po modernizovaných tratích v ucelených vlacích tažených výkonnými elektrickými lokomotivami rychlostí až 120 km/h se však ukazuje jistý rozpor mezi vypočtenými maximálními přípustnými zátěžemi a reálnými možnostmi moderních lokomotiv. Tento příspěvek poukazuje na problematické aspekty při určování technických normativů hmotnosti a naznačuje možné směry řešení.
Název v anglickém jazyce
On the problems of container train resistance
Popis výsledku anglicky
For purposes of determination of the technical norms of freight train weight - i.e. the maximum weight of the train which can be hauled by given type of traction vehicle through a given track section - empirical formulae, which are given by relevant directions of the infrastructure manager and which define the train resistance as a resistance of a set of waggons of certain category, are usually used in conditions of the Czech railway network. In case of new container cars, which are operated in container trains on modernized tracks and hauled by high-powered electric locomotives at speeds up to 120 km/h, a certain disagreement between the technical norms of train weight calculated according to the direction and the real capabilities of modern traction vehicles can be observed. This paper deals with problematic aspects of calculation of the technical norms of train weight and indicates possible ways how to solve those problems.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
XXI. konference s mezinárodní účastí Současné problémy v kolejových vozidlech 2013, Sborník příspěvků
ISBN
978-80-7395-676-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
177-186
Název nakladatele
Univerzita Pardubice
Místo vydání
Pardubice
Místo konání akce
Česká Třebová
Datum konání akce
18. 9. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000371548300024