Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

K problematice vozidlového odporu kontejnerových vlaků

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F13%3A39896683" target="_blank" >RIV/00216275:25510/13:39896683 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    K problematice vozidlového odporu kontejnerových vlaků

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Pro stanovení technických norem hmotnosti nákladních vlaků se dnes v České republice běžně používají empirické vzorce, jež jsou dány příslušnými předpisy a které definují vozidlový odpor vlaku jako odpor skupiny vozidel určité kategorie. S příchodem nových kontejnerových vozů jezdících po modernizovaných tratích v ucelených vlacích tažených výkonnými elektrickými lokomotivami rychlostí až 120 km/h se však ukazuje jistý rozpor mezi vypočtenými maximálními přípustnými zátěžemi a reálnými možnostmi moderních lokomotiv. Tento příspěvek poukazuje na problematické aspekty při určování technických normativů hmotnosti a naznačuje možné směry řešení.

  • Název v anglickém jazyce

    On the problems of container train resistance

  • Popis výsledku anglicky

    For purposes of determination of the technical norms of freight train weight - i.e. the maximum weight of the train which can be hauled by given type of traction vehicle through a given track section - empirical formulae, which are given by relevant directions of the infrastructure manager and which define the train resistance as a resistance of a set of waggons of certain category, are usually used in conditions of the Czech railway network. In case of new container cars, which are operated in container trains on modernized tracks and hauled by high-powered electric locomotives at speeds up to 120 km/h, a certain disagreement between the technical norms of train weight calculated according to the direction and the real capabilities of modern traction vehicles can be observed. This paper deals with problematic aspects of calculation of the technical norms of train weight and indicates possible ways how to solve those problems.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    XXI. konference s mezinárodní účastí Současné problémy v kolejových vozidlech 2013, Sborník příspěvků

  • ISBN

    978-80-7395-676-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    177-186

  • Název nakladatele

    Univerzita Pardubice

  • Místo vydání

    Pardubice

  • Místo konání akce

    Česká Třebová

  • Datum konání akce

    18. 9. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000371548300024