Vliv elektrifikace trati Klatovy-Železná Ruda na jízdní doby a spotřebu energie
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F16%3A39901892" target="_blank" >RIV/00216275:25510/16:39901892 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://vts.cd.cz/documents/51448/75207/4209_Michálek%2CŠlapák_Vliv+elektrif.trati.pdf/dba93553-7a76-4d8e-950b-e070a13cf5d4" target="_blank" >https://vts.cd.cz/documents/51448/75207/4209_Michálek%2CŠlapák_Vliv+elektrif.trati.pdf/dba93553-7a76-4d8e-950b-e070a13cf5d4</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vliv elektrifikace trati Klatovy-Železná Ruda na jízdní doby a spotřebu energie
Popis výsledku v původním jazyce
Tento příspěvek se zabývá výpočty jízdních dob a spotřeby energie vytipovaných vlakových souprav elektrické a motorové trakce na trati Klatovy - Železná Ruda-Alžbětín s cílem posoudit vliv případné elektrifikace této trati z hlediska provozního. V úvodní části je uvedena stručná charakteristika trati, která v nedávné době prošla modernizací, a také technické parametry uvažovaných souprav. Dále je podrobněji popsána metodika numerického výpočtu, která byla při trakčních výpočtech využita. Dosažené výsledky ukazují, že náhrada motorových souprav elektrickými má díky lepšímu využití rychlostního profilu trati pozitivní vliv na jízdní doby, přičemž zkrácení jízdních dob lze docílit i nasazením moderních motorových jednotek. Velmi pozitivně se však náhrada motorové trakce trakcí elektrickou projevuje v energetické náročnosti dopravy, včetně významného snížení nákladů na trakční energii.
Název v anglickém jazyce
Influence of electrification of the Klatovy-Železná Ruda railway line on journey times and energy consumption
Popis výsledku anglicky
This paper deals with calculations of journey times and energy consumption of chosen train sets of the electric as well as diesel tractions on the railway line Klatovy - Železná Ruda-Alžbětín (Czech Republic). The aim of this paper is assessment of possible electrification of this railway line from the operational point of view. In the first part of the paper, a brief description of the track, which has recently been modernised, and technical parameters of the chosen train sets are given. The following part describes the numerical calculation methodology used for traction calculations. The results achieved show that replacement of the trains of diesel traction by the electric train sets has a positive influence on journey times because of a better utilisation of the track speed profile. The shorter journey times can be reached by means of application of modern DMUs as well. However, a very positive effect of utilisation of the electric traction can be observed in field of energy demand of the railway operation, including a significant decrease in costs spent on the traction energy.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Vědeckotechnický sborník ČD
ISSN
1214-9047
e-ISSN
—
Svazek periodika
42
Číslo periodika v rámci svazku
srpen
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
1-17
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—