The Modelling of Traction Energy Consumption of a Container Train
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F24%3A39921090" target="_blank" >RIV/00216275:25510/24:39921090 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2352146524000103" target="_blank" >https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2352146524000103</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.trpro.2024.01.010" target="_blank" >10.1016/j.trpro.2024.01.010</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Modelling of Traction Energy Consumption of a Container Train
Popis výsledku v původním jazyce
The authors focus in the paper on the procedure of calculating payments for traction electricity in the conditions of Správa železnic, s.o. (Railway Administration, the national railway infrastructure manager in the Czech Republic). Specific measures to technological factors that cause higher train power consumption are discussed. In the next section, the numerical solution of the train motion and the design of a simulation model for the possibility of computational assessment of the traction energy consumption of the train are described. A simulation model is proposed to numerically solve the train equation of motion. For the purpose of this paper, a specific track section and a specific train are selected. The results are compared with real recorded data obtained from the operation.
Název v anglickém jazyce
The Modelling of Traction Energy Consumption of a Container Train
Popis výsledku anglicky
The authors focus in the paper on the procedure of calculating payments for traction electricity in the conditions of Správa železnic, s.o. (Railway Administration, the national railway infrastructure manager in the Czech Republic). Specific measures to technological factors that cause higher train power consumption are discussed. In the next section, the numerical solution of the train motion and the design of a simulation model for the possibility of computational assessment of the traction energy consumption of the train are described. A simulation model is proposed to numerically solve the train equation of motion. For the purpose of this paper, a specific track section and a specific train are selected. The results are compared with real recorded data obtained from the operation.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50703 - Transport planning and social aspects of transport (transport engineering to be 2.1)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EF17_049%2F0008394" target="_blank" >EF17_049/0008394: Spolupráce Univerzity Pardubice a aplikační sféry v aplikačně orientovaném výzkumu lokačních, detekčních a simulačních systémů pro dopravní a přepravní procesy (PosiTrans)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Transportation Research Procedia
ISBN
—
ISSN
2352-1457
e-ISSN
2352-1465
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
76-84
Název nakladatele
Elsevier Science BV
Místo vydání
Amsterdam
Místo konání akce
Žilina
Datum konání akce
2. 10. 2023
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—