Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Application of sensitivity analysis in design of characteristics of damping joints in locomotive running gear

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F13%3A39897031" target="_blank" >RIV/00216275:25510/13:39897031 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.engineeringmechanics.cz/pdf/20_5_369.pdf" target="_blank" >http://www.engineeringmechanics.cz/pdf/20_5_369.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Application of sensitivity analysis in design of characteristics of damping joints in locomotive running gear

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Operation of railway vehicles at higher speeds is conditioned by assurance of a stable run of the vehicle in straight track with a high level of geometric parameters. This property is usually reached by retrofitting of a joint between the vehicle body and the bogies with an efficient damping with suitable characteristics. As the relative motion between the vehicle body and the bogies in the straight track shows low amplitudes and high velocities, special longitudinal dampers - so-called yaw dampers - are used for these purposes. The aim of this paper is a theoretical analysis of influence of yaw dampers characteristics on the stability limit of a locomotive performed by means of sensitivity analysis.

  • Název v anglickém jazyce

    Application of sensitivity analysis in design of characteristics of damping joints in locomotive running gear

  • Popis výsledku anglicky

    Operation of railway vehicles at higher speeds is conditioned by assurance of a stable run of the vehicle in straight track with a high level of geometric parameters. This property is usually reached by retrofitting of a joint between the vehicle body and the bogies with an efficient damping with suitable characteristics. As the relative motion between the vehicle body and the bogies in the straight track shows low amplitudes and high velocities, special longitudinal dampers - so-called yaw dampers - are used for these purposes. The aim of this paper is a theoretical analysis of influence of yaw dampers characteristics on the stability limit of a locomotive performed by means of sensitivity analysis.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/FR-TI2%2F562" target="_blank" >FR-TI2/562: Výzkum a vývoj modulové čtyřnápravové lokomotivy</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Engineering Mechanics

  • ISSN

    1802-1484

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    20

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    369-378

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus