Application of sensitivity analysis in design of characteristics of damping joints in locomotive running gear
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F13%3A39897031" target="_blank" >RIV/00216275:25510/13:39897031 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.engineeringmechanics.cz/pdf/20_5_369.pdf" target="_blank" >http://www.engineeringmechanics.cz/pdf/20_5_369.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Application of sensitivity analysis in design of characteristics of damping joints in locomotive running gear
Popis výsledku v původním jazyce
Operation of railway vehicles at higher speeds is conditioned by assurance of a stable run of the vehicle in straight track with a high level of geometric parameters. This property is usually reached by retrofitting of a joint between the vehicle body and the bogies with an efficient damping with suitable characteristics. As the relative motion between the vehicle body and the bogies in the straight track shows low amplitudes and high velocities, special longitudinal dampers - so-called yaw dampers - are used for these purposes. The aim of this paper is a theoretical analysis of influence of yaw dampers characteristics on the stability limit of a locomotive performed by means of sensitivity analysis.
Název v anglickém jazyce
Application of sensitivity analysis in design of characteristics of damping joints in locomotive running gear
Popis výsledku anglicky
Operation of railway vehicles at higher speeds is conditioned by assurance of a stable run of the vehicle in straight track with a high level of geometric parameters. This property is usually reached by retrofitting of a joint between the vehicle body and the bogies with an efficient damping with suitable characteristics. As the relative motion between the vehicle body and the bogies in the straight track shows low amplitudes and high velocities, special longitudinal dampers - so-called yaw dampers - are used for these purposes. The aim of this paper is a theoretical analysis of influence of yaw dampers characteristics on the stability limit of a locomotive performed by means of sensitivity analysis.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/FR-TI2%2F562" target="_blank" >FR-TI2/562: Výzkum a vývoj modulové čtyřnápravové lokomotivy</a><br>
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Engineering Mechanics
ISSN
1802-1484
e-ISSN
—
Svazek periodika
20
Číslo periodika v rámci svazku
5
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
369-378
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—