Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Optimal Scheduling of Vehicles for Wheelchair Users in Public Transport

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F14%3A39898555" target="_blank" >RIV/00216275:25510/14:39898555 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Optimal Scheduling of Vehicles for Wheelchair Users in Public Transport

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Public transportation operates on the network according to the given timetable. I.e. the set of regular vehicle journeys is given. Each journey is determined by vertices it passes and by departure and arrival times. However, only a minor part of vehiclesare wheelchair friendly (abb. WFV). During one day, a WFV can be assigned to a sequence of journeys called a daily duty of the WFV. The demand of a WCU is called covered by a WCV journey without transfer, if a WCV is assigned to the journey and the journey connects the origin and the destina-tion of the WCU in the demanded time. It is called covered by a pair of WCV jour-neys with one transfer if the first journey of the pair connects the origin of the WCU with the transfer stop and the second journeyof the pair connects the transfer stop with the destination of the WCU, both in the demanded time. The problem P1 is to find the minimum set of VCV daily duties covering the de-mand of all WCU's. If such a solution does not exist, then th

  • Název v anglickém jazyce

    Optimal Scheduling of Vehicles for Wheelchair Users in Public Transport

  • Popis výsledku anglicky

    Public transportation operates on the network according to the given timetable. I.e. the set of regular vehicle journeys is given. Each journey is determined by vertices it passes and by departure and arrival times. However, only a minor part of vehiclesare wheelchair friendly (abb. WFV). During one day, a WFV can be assigned to a sequence of journeys called a daily duty of the WFV. The demand of a WCU is called covered by a WCV journey without transfer, if a WCV is assigned to the journey and the journey connects the origin and the destina-tion of the WCU in the demanded time. It is called covered by a pair of WCV jour-neys with one transfer if the first journey of the pair connects the origin of the WCU with the transfer stop and the second journeyof the pair connects the transfer stop with the destination of the WCU, both in the demanded time. The problem P1 is to find the minimum set of VCV daily duties covering the de-mand of all WCU's. If such a solution does not exist, then th

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BB - Aplikovaná statistika, operační výzkum

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Mathematical Methods in Economics MME 2014

  • ISBN

    978-80-244-4209-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    85-88

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    10. 9. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000356417900015