Optimal Scheduling of Vehicles for Wheelchair Users in Public Transport
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F14%3A39898555" target="_blank" >RIV/00216275:25510/14:39898555 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Optimal Scheduling of Vehicles for Wheelchair Users in Public Transport
Popis výsledku v původním jazyce
Public transportation operates on the network according to the given timetable. I.e. the set of regular vehicle journeys is given. Each journey is determined by vertices it passes and by departure and arrival times. However, only a minor part of vehiclesare wheelchair friendly (abb. WFV). During one day, a WFV can be assigned to a sequence of journeys called a daily duty of the WFV. The demand of a WCU is called covered by a WCV journey without transfer, if a WCV is assigned to the journey and the journey connects the origin and the destina-tion of the WCU in the demanded time. It is called covered by a pair of WCV jour-neys with one transfer if the first journey of the pair connects the origin of the WCU with the transfer stop and the second journeyof the pair connects the transfer stop with the destination of the WCU, both in the demanded time. The problem P1 is to find the minimum set of VCV daily duties covering the de-mand of all WCU's. If such a solution does not exist, then th
Název v anglickém jazyce
Optimal Scheduling of Vehicles for Wheelchair Users in Public Transport
Popis výsledku anglicky
Public transportation operates on the network according to the given timetable. I.e. the set of regular vehicle journeys is given. Each journey is determined by vertices it passes and by departure and arrival times. However, only a minor part of vehiclesare wheelchair friendly (abb. WFV). During one day, a WFV can be assigned to a sequence of journeys called a daily duty of the WFV. The demand of a WCU is called covered by a WCV journey without transfer, if a WCV is assigned to the journey and the journey connects the origin and the destina-tion of the WCU in the demanded time. It is called covered by a pair of WCV jour-neys with one transfer if the first journey of the pair connects the origin of the WCU with the transfer stop and the second journeyof the pair connects the transfer stop with the destination of the WCU, both in the demanded time. The problem P1 is to find the minimum set of VCV daily duties covering the de-mand of all WCU's. If such a solution does not exist, then th
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BB - Aplikovaná statistika, operační výzkum
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Mathematical Methods in Economics MME 2014
ISBN
978-80-244-4209-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
85-88
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
10. 9. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000356417900015