A hybrid model for forecasting the volume of passenger flows on Serbian railways
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F15%3A39899860" target="_blank" >RIV/00216275:25510/15:39899860 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/s12351-015-0198-5" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/s12351-015-0198-5</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/s12351-015-0198-5" target="_blank" >10.1007/s12351-015-0198-5</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
A hybrid model for forecasting the volume of passenger flows on Serbian railways
Popis výsledku v původním jazyce
The accuracy of predicting the volume of railway passenger flows is very significant because of the vital role in the basic functions of transportation resources management. Although dealing with this problem is very often based on the use of the neuralnetworks, the uncertainty which dominates in the functioning of transportation systems is of great significance. The neural networks have been used for the time-series prediction with good results. This research compared two methods the parametric and the non-parametric approach. This study aims at presenting a hybrid model based on the integration of the genetic algorithm (GA) and the artificial neural networks (ANN) for forecasting the monthly volume of passengers on the Serbian railways. This innovative hybrid demonstrates how the genetic algorithms can be used to optimize the network architecture. By applying the idea of genetic algorithms in the neural networks, the integration is used so that on the basis of the input data, the se
Název v anglickém jazyce
A hybrid model for forecasting the volume of passenger flows on Serbian railways
Popis výsledku anglicky
The accuracy of predicting the volume of railway passenger flows is very significant because of the vital role in the basic functions of transportation resources management. Although dealing with this problem is very often based on the use of the neuralnetworks, the uncertainty which dominates in the functioning of transportation systems is of great significance. The neural networks have been used for the time-series prediction with good results. This research compared two methods the parametric and the non-parametric approach. This study aims at presenting a hybrid model based on the integration of the genetic algorithm (GA) and the artificial neural networks (ANN) for forecasting the monthly volume of passengers on the Serbian railways. This innovative hybrid demonstrates how the genetic algorithms can be used to optimize the network architecture. By applying the idea of genetic algorithms in the neural networks, the integration is used so that on the basis of the input data, the se
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.30.0058" target="_blank" >EE2.3.30.0058: Rozvoj kvalitních vědeckovýzkumných týmů na Univerzitě Pardubice</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Operational Research
ISSN
1109-2858
e-ISSN
—
Svazek periodika
Neuveden
Číslo periodika v rámci svazku
17.9. 2015
Stát vydavatele periodika
DE - Spolková republika Německo
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
1-15
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-84940914329