Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The effect of spring pads in the secondary suspension of railway vehicles on bogie yaw resistance

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F15%3A39900043" target="_blank" >RIV/00216275:25510/15:39900043 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/00423114.2015.1108447" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1080/00423114.2015.1108447</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/00423114.2015.1108447" target="_blank" >10.1080/00423114.2015.1108447</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The effect of spring pads in the secondary suspension of railway vehicles on bogie yaw resistance

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with properties of bogie yaw resistance of an electric locomotive with secondary suspension consisting of flexi-coil springs supplemented with tilting spring pads. Transversal stiffness of a sample of a spring/pad assembly was measured on a dynamic test stand of the University of Pardubice (Czech Republic) and the results were applied into a multi-body model of the locomotive created in the simulation tool 'SJKV'. On the basis of the simulation results, a detailed analysis of the bogieyaw resistance was performed in order to explain the effect in dynamic behaviour of the locomotive when the moment against bogie rotation (and therefore the distribution of guiding forces on individual wheels, as well) is influenced with the vehicle speed in a certain curve. Results of this analysis show that the application of suspension elements with strongly directionally dependent transversal stiffness into the secondary suspension can just lead to a dependency of the bogie yaw resis

  • Název v anglickém jazyce

    The effect of spring pads in the secondary suspension of railway vehicles on bogie yaw resistance

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with properties of bogie yaw resistance of an electric locomotive with secondary suspension consisting of flexi-coil springs supplemented with tilting spring pads. Transversal stiffness of a sample of a spring/pad assembly was measured on a dynamic test stand of the University of Pardubice (Czech Republic) and the results were applied into a multi-body model of the locomotive created in the simulation tool 'SJKV'. On the basis of the simulation results, a detailed analysis of the bogieyaw resistance was performed in order to explain the effect in dynamic behaviour of the locomotive when the moment against bogie rotation (and therefore the distribution of guiding forces on individual wheels, as well) is influenced with the vehicle speed in a certain curve. Results of this analysis show that the application of suspension elements with strongly directionally dependent transversal stiffness into the secondary suspension can just lead to a dependency of the bogie yaw resis

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TH01010529" target="_blank" >TH01010529: Pokročilé postupy stacionárních zkoušek kolejových vozidel</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Vehicle System Dynamics

  • ISSN

    0042-3114

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    53

  • Číslo periodika v rámci svazku

    12

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    1952-1964

  • Kód UT WoS článku

    000365709800015

  • EID výsledku v databázi Scopus