Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Návrh charakteristik aktivních prvků pro natáčení podvozků za účelem snížení velikosti vodicích sil v obloucích malých poloměrů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F15%3A39900034" target="_blank" >RIV/00216275:25510/15:39900034 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Návrh charakteristik aktivních prvků pro natáčení podvozků za účelem snížení velikosti vodicích sil v obloucích malých poloměrů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tento příspěvek se zabývá návrhem charakteristik systému aktivních prvků pro natáčení podvozků elektrické lokomotivy za účelem snížení vodicích sil v obloucích malých a velmi malých poloměrů. Pozornost je věnována jednak samotnému návrhu charakteristik,resp. obecným požadavkům na optimální účinek systému aktivních prvků, ze kterých tento návrh vychází, a jednak následnému ověření funkčnosti navržené charakteristiky systému aktivních prvků pomocí simulačních výpočtů jízdy elektrické lokomotivy obloukemkoleje, provedených multi-body programovým systémem SJKV pro simulační výpočty jízdy kolejového vozidla. Návrh konkrétní charakteristiky systému tzv. "aktivní mezipodvozkové vazby" je zde zaměřen na případ, kdy je na lokomotivě použito sekundární vypružení tvořené flexi-coil pružinami s naklápěcími pryžokovovými podložkami, které vykazuje velmi specifické vlastnosti z hlediska momentu odporu proti natáčení podvozku.

  • Název v anglickém jazyce

    Proposal of characteristics of bogie steering active elements for purposes of reduction of guiding forces in small-radius curves

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with a proposal of characteristics of a system of active elements for bogie steering applied in running gear of an electric locomotive for purposes of reduction of guiding forces in small-radius curves. At first, the attention is paid tothe proposal itself, i.e. to general requirements on an optimal effect of the active element system. Subsequently, the functionality of the proposed characteristics of the active element system is verified by means of computer simulations of guiding behaviour of an electric locomotive, realized by means of the multi-body simulation tool SJKV, which is being developed at the Jan Perner Transport Faculty of the University of Pardubice for purposes of investigation of railway vehicle dynamics. The specific proposal of characteristics of so-called "active bogie coupling" is focused on the case of a locomotive equipped with secondary suspension created with flexi-coil springs with tilting rubber-metal pads; this type of secondary suspension

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    XXII. medzinárodná konferencia Súčasné problémy v koľajových vozidlách - PRORAIL 2015: zborník prednášok Diel II.

  • ISBN

    978-80-89276-49-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    51-60

  • Název nakladatele

    VTS pri Žilinskej univerzite

  • Místo vydání

    Žilina

  • Místo konání akce

    Žilina

  • Datum konání akce

    16. 9. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku