Návrh charakteristik aktivních prvků pro natáčení podvozků za účelem snížení velikosti vodicích sil v obloucích malých poloměrů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F15%3A39900034" target="_blank" >RIV/00216275:25510/15:39900034 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Návrh charakteristik aktivních prvků pro natáčení podvozků za účelem snížení velikosti vodicích sil v obloucích malých poloměrů
Popis výsledku v původním jazyce
Tento příspěvek se zabývá návrhem charakteristik systému aktivních prvků pro natáčení podvozků elektrické lokomotivy za účelem snížení vodicích sil v obloucích malých a velmi malých poloměrů. Pozornost je věnována jednak samotnému návrhu charakteristik,resp. obecným požadavkům na optimální účinek systému aktivních prvků, ze kterých tento návrh vychází, a jednak následnému ověření funkčnosti navržené charakteristiky systému aktivních prvků pomocí simulačních výpočtů jízdy elektrické lokomotivy obloukemkoleje, provedených multi-body programovým systémem SJKV pro simulační výpočty jízdy kolejového vozidla. Návrh konkrétní charakteristiky systému tzv. "aktivní mezipodvozkové vazby" je zde zaměřen na případ, kdy je na lokomotivě použito sekundární vypružení tvořené flexi-coil pružinami s naklápěcími pryžokovovými podložkami, které vykazuje velmi specifické vlastnosti z hlediska momentu odporu proti natáčení podvozku.
Název v anglickém jazyce
Proposal of characteristics of bogie steering active elements for purposes of reduction of guiding forces in small-radius curves
Popis výsledku anglicky
This paper deals with a proposal of characteristics of a system of active elements for bogie steering applied in running gear of an electric locomotive for purposes of reduction of guiding forces in small-radius curves. At first, the attention is paid tothe proposal itself, i.e. to general requirements on an optimal effect of the active element system. Subsequently, the functionality of the proposed characteristics of the active element system is verified by means of computer simulations of guiding behaviour of an electric locomotive, realized by means of the multi-body simulation tool SJKV, which is being developed at the Jan Perner Transport Faculty of the University of Pardubice for purposes of investigation of railway vehicle dynamics. The specific proposal of characteristics of so-called "active bogie coupling" is focused on the case of a locomotive equipped with secondary suspension created with flexi-coil springs with tilting rubber-metal pads; this type of secondary suspension
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
XXII. medzinárodná konferencia Súčasné problémy v koľajových vozidlách - PRORAIL 2015: zborník prednášok Diel II.
ISBN
978-80-89276-49-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
51-60
Název nakladatele
VTS pri Žilinskej univerzite
Místo vydání
Žilina
Místo konání akce
Žilina
Datum konání akce
16. 9. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—