Simulační výpočty dieselelektrické lokomotivy s třínápravovými podvozky CZ LOKO
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F17%3A39912010" target="_blank" >RIV/00216275:25510/17:39912010 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Simulační výpočty dieselelektrické lokomotivy s třínápravovými podvozky CZ LOKO
Popis výsledku v původním jazyce
Tato zpráva navazuje na zprávy č. DP‐E‐03‐15 a DP‐E‐01‐16, jež se zabývaly tvorbou výpočtového modelu lokomotivy a úvodními simulačními výpočty jejích vodicích vlastností a dále možnostmi optimalizace vodicích vlastností vozidla úpravou tuhostí vedení dvojkolí. Na základě dříve dosažených výsledků simulačních výpočtů a dalšího vývoje řešení projektu byla v souvislosti se změnou způsobu přenosu podélných sil mezi skříní a podvozky částečně změněna koncepce pojezdu lokomotivy. Zároveň bylo z důvodu zlepšení vodicích vlastností nového podvozku navrženo originální řešení sekundárního vypružení využívající pryžokovových naklápěcích podložek pod flexi‐coil pružinami v kombinaci se systémem aktivních prvků pro natáčení podvozků v obloucích o malých poloměrech. Tato zpráva proto obsahuje výsledky simulačních výpočtů vodicích vlastností nové lokomotivy využívající modifikované podvozky s cílem posouzení přínosu navrženého technického řešení podvozku, a to pro varianty lokomotivy s nápravovým zatížením 23 t a 25 t. Zpráva zároveň slouží jako podklad pro podání přihlášky užitného vzoru projekčního a konstrukčního řešení vybraného uzlu vyvíjeného podvozku, tedy splnění jedné z podmínek projektu.
Název v anglickém jazyce
Simulations of dieselelectric locomotive with CZ LOKO three-axle bogies
Popis výsledku anglicky
This report follows up the reports DP‐E‐03‐15 and DP‐E‐01‐16, dealing with creation of mathematical model of locomotive and preliminary simulations of its running and guiding behaviour as well as with optimization of guiding behaviour of the vehicle. On basis of the performed simulations as well as further development of the project, the bogie concept was partially modified. In order to improve guiding behaviour of the new bogie, an original solution of the secondary suspension supplemented with a system of active elements for bogie steering in small-radius curves was proposed. This report contains results of simulations of dynamic bevahiour of a new locomotive (in versions with a total weight of 138 and 150 tons) equipped with the developed bogies. Simultaneously, the report serves as a base for registration of the utility model of technical solution of a selected part of the bogie.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TH01010455" target="_blank" >TH01010455: Výzkum a vývoj třínápravového podvozku pro rozchod 1520 mm</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.