Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Laboratory test stand of traction drive for fault or nonstandard operation conditions

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F15%3A39900270" target="_blank" >RIV/00216275:25510/15:39900270 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Laboratory test stand of traction drive for fault or nonstandard operation conditions

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with research couplings and dependence relations between electric traction motor, which is fed by traction converter, and mechanical transmission at the rail vehicle during fault conditions or non-standard operation conditions. The current research is focused mainly on conditions caused by traction electric accessories of a rail vehicle. The mechanical and electrical effects of individual components of traction drive of a rail vehicle are known and described, but time and amplitude characteristics of these variables during fault conditions or non-standard operation conditions are not mapped completely at a new traction drive. For this purpose the test stand is built at University of Pardubice, Jan Perner Transport Faculty, Department of Electrical and Electronic Engineering and Signalling in Transport (DEEST) where mentioned conditions and their effects will be possible to map and verify experimentally.

  • Název v anglickém jazyce

    Laboratory test stand of traction drive for fault or nonstandard operation conditions

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with research couplings and dependence relations between electric traction motor, which is fed by traction converter, and mechanical transmission at the rail vehicle during fault conditions or non-standard operation conditions. The current research is focused mainly on conditions caused by traction electric accessories of a rail vehicle. The mechanical and electrical effects of individual components of traction drive of a rail vehicle are known and described, but time and amplitude characteristics of these variables during fault conditions or non-standard operation conditions are not mapped completely at a new traction drive. For this purpose the test stand is built at University of Pardubice, Jan Perner Transport Faculty, Department of Electrical and Electronic Engineering and Signalling in Transport (DEEST) where mentioned conditions and their effects will be possible to map and verify experimentally.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020038" target="_blank" >TE01020038: Centrum kompetence drážních vozidel</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    6th International Scientific Conference: Conference Proceedings

  • ISBN

    978-80-7395-924-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    92-97

  • Název nakladatele

    Univerzita Pardubice

  • Místo vydání

    Pardubice

  • Místo konání akce

    Pardubice

  • Datum konání akce

    3. 9. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku