Laboratory test stand of traction drive for fault or nonstandard operation conditions
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F15%3A39900270" target="_blank" >RIV/00216275:25510/15:39900270 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Laboratory test stand of traction drive for fault or nonstandard operation conditions
Popis výsledku v původním jazyce
This paper deals with research couplings and dependence relations between electric traction motor, which is fed by traction converter, and mechanical transmission at the rail vehicle during fault conditions or non-standard operation conditions. The current research is focused mainly on conditions caused by traction electric accessories of a rail vehicle. The mechanical and electrical effects of individual components of traction drive of a rail vehicle are known and described, but time and amplitude characteristics of these variables during fault conditions or non-standard operation conditions are not mapped completely at a new traction drive. For this purpose the test stand is built at University of Pardubice, Jan Perner Transport Faculty, Department of Electrical and Electronic Engineering and Signalling in Transport (DEEST) where mentioned conditions and their effects will be possible to map and verify experimentally.
Název v anglickém jazyce
Laboratory test stand of traction drive for fault or nonstandard operation conditions
Popis výsledku anglicky
This paper deals with research couplings and dependence relations between electric traction motor, which is fed by traction converter, and mechanical transmission at the rail vehicle during fault conditions or non-standard operation conditions. The current research is focused mainly on conditions caused by traction electric accessories of a rail vehicle. The mechanical and electrical effects of individual components of traction drive of a rail vehicle are known and described, but time and amplitude characteristics of these variables during fault conditions or non-standard operation conditions are not mapped completely at a new traction drive. For this purpose the test stand is built at University of Pardubice, Jan Perner Transport Faculty, Department of Electrical and Electronic Engineering and Signalling in Transport (DEEST) where mentioned conditions and their effects will be possible to map and verify experimentally.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE01020038" target="_blank" >TE01020038: Centrum kompetence drážních vozidel</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
6th International Scientific Conference: Conference Proceedings
ISBN
978-80-7395-924-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
92-97
Název nakladatele
Univerzita Pardubice
Místo vydání
Pardubice
Místo konání akce
Pardubice
Datum konání akce
3. 9. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—