Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Test stand for traction motor and mechanical gearbox

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F15%3A39900278" target="_blank" >RIV/00216275:25510/15:39900278 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Test stand for traction motor and mechanical gearbox

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with research activities focused on research couplings and dependence relations between electric traction motor and mechanical gearbox at the rail vehicle during fault conditions or non-standard operation conditions. The methods and the design of the test stand including parameters are also described. The current research stage is focused mainly on conditions caused by traction electric accessories of a rail vehicle. The mechanical and electrical effects of individual components of traction drive of a rail vehicle are known and described, but time and amplitude characteristics of these variables during fault conditions or non-standard operation conditions are not mapped completely at a new traction drive. For this purpose the test stand is built at University of Pardubice, Jan Perner Transport Faculty, Department of Electrical and Electronic Engineering and Signalling in Transport (DEEST) where mentioned conditions and their effects will be possible to map and verify experimentally. The main goal of these research activities is to verify many empirical structural constants, which are not more specific during process of development of a traction drive, on the basis of these experiments. Subsequently these constants have significant effect on the design and service life of the whole drive.

  • Název v anglickém jazyce

    Test stand for traction motor and mechanical gearbox

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with research activities focused on research couplings and dependence relations between electric traction motor and mechanical gearbox at the rail vehicle during fault conditions or non-standard operation conditions. The methods and the design of the test stand including parameters are also described. The current research stage is focused mainly on conditions caused by traction electric accessories of a rail vehicle. The mechanical and electrical effects of individual components of traction drive of a rail vehicle are known and described, but time and amplitude characteristics of these variables during fault conditions or non-standard operation conditions are not mapped completely at a new traction drive. For this purpose the test stand is built at University of Pardubice, Jan Perner Transport Faculty, Department of Electrical and Electronic Engineering and Signalling in Transport (DEEST) where mentioned conditions and their effects will be possible to map and verify experimentally. The main goal of these research activities is to verify many empirical structural constants, which are not more specific during process of development of a traction drive, on the basis of these experiments. Subsequently these constants have significant effect on the design and service life of the whole drive.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020038" target="_blank" >TE01020038: Centrum kompetence drážních vozidel</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Transport Problems 2015

  • ISBN

    978-83-935232-6-9

  • ISSN

    1896-0596

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    94-100

  • Název nakladatele

    Silesian University of Technology

  • Místo vydání

    Gliwice

  • Místo konání akce

    Opole

  • Datum konání akce

    24. 6. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku