NON-LINEAR MINI-MAX PROBLEM OF MULTI-STOP FLIGHT ROUTES
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F15%3A39901084" target="_blank" >RIV/00216275:25510/15:39901084 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.3846/16484142.2015.1091984" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.3846/16484142.2015.1091984</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.3846/16484142.2015.1091984" target="_blank" >10.3846/16484142.2015.1091984</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
NON-LINEAR MINI-MAX PROBLEM OF MULTI-STOP FLIGHT ROUTES
Popis výsledku v původním jazyce
The major change in trends of air transport development is to increase operating efficiency, productivity and profitability. Airline companies (air operators or carriers) can ensure significant fuel savings and better utilization of airplanes capacity. So they need better transport planning tool for costs minimization on a voyage route with multiple loading/unloading airports (multi-stop routes). The existing routes can be reoptimized (improved) or alternative routes can be offered instead. In this research the efficient heuristic algorithm for optimal transportation of N different loads (e.g. passenger contingent) for the airplane with limited capacity is being developed. The main goal of algorithm is to reduce the idle capacity on the route, to decrease expenses and to increase revenue. Through many test examples we can see that such approach functions very good and calculation complexity is under control.
Název v anglickém jazyce
NON-LINEAR MINI-MAX PROBLEM OF MULTI-STOP FLIGHT ROUTES
Popis výsledku anglicky
The major change in trends of air transport development is to increase operating efficiency, productivity and profitability. Airline companies (air operators or carriers) can ensure significant fuel savings and better utilization of airplanes capacity. So they need better transport planning tool for costs minimization on a voyage route with multiple loading/unloading airports (multi-stop routes). The existing routes can be reoptimized (improved) or alternative routes can be offered instead. In this research the efficient heuristic algorithm for optimal transportation of N different loads (e.g. passenger contingent) for the airplane with limited capacity is being developed. The main goal of algorithm is to reduce the idle capacity on the route, to decrease expenses and to increase revenue. Through many test examples we can see that such approach functions very good and calculation complexity is under control.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
BB - Aplikovaná statistika, operační výzkum
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Transport
ISSN
1648-4142
e-ISSN
—
Svazek periodika
30
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
LT - Litevská republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
361-371
Kód UT WoS článku
000362223600015
EID výsledku v databázi Scopus
—