Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mýty a realita environmentálně optimální dělby práce

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61858307%3A_____%2F08%3A%230000004" target="_blank" >RIV/61858307:_____/08:#0000004 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Mýty a realita environmentálně optimální dělby práce

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Mezi základní charakteristiky environmentální efektivnosti druhu dopravy či dopravního prostředku patří spotřeba energie a emise skleníkových plynů. Pro normální podmínky lze ze zákonů mechaniky odvodit, že jsou spotřeba energie a odvozeně emise na jednotku vytížení tím nižší, čím je dopravní prostředek kapacitnější. Efektivnost ale záleží i na využití kapacity. Výši spotřeby a odvozeně emisí lze vyjádřit v závislosti na vytížení směrnicovým tvarem rovnice přímky - spotřeba dopravního prostředku bez vytížení je konstantní, s vytížením narůstá podle směrnice. Průsečík přímek různě kapacitních druhů dopravy udává, od jakého vytížení je kapacitnější druh dopravy teprve energeticky a emisně efektivnější.

  • Název v anglickém jazyce

    Myth and reality of environmentally optimal division of labour

  • Popis výsledku anglicky

    The basic characteristics of the environmental efficiency of the given mode or means of transport are energy consumption and greenhouse gas emissions. For normal conditions can be deduced from the laws of mechanics that derived energy consumption and emissions per unit of load are the lower the biggest capacity the means of transport has. However, effectiveness also depends on capacity utilization. Level of consumption and emissions can be expressed, depending on load, by slope-intercept form of line-shape equation -consumption of means of transport without load is constant, with the workload it increases according to coefficient. Point of intersection of different modes of transport indicates what the break point is ? from what load is mode of transport with bigger capacity emission and energy more efficient.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1F84C%2F096%2F520" target="_blank" >1F84C/096/520: Komparace místní a regionální železniční a silniční dopravy z hlediska působení na životní prostředí a snižování energetické náročnosti a možnosti financování z veřejných prostředků</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Konkurenceschopnost a konkrence v železniční dopravě

  • ISBN

    978-80-7399-557-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita Brno

  • Místo vydání

    Telč

  • Místo konání akce

    Telč

  • Datum konání akce

    1. 1. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku