Mýty a realita environmentálně optimální dělby práce
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61858307%3A_____%2F08%3A%230000004" target="_blank" >RIV/61858307:_____/08:#0000004 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Mýty a realita environmentálně optimální dělby práce
Popis výsledku v původním jazyce
Mezi základní charakteristiky environmentální efektivnosti druhu dopravy či dopravního prostředku patří spotřeba energie a emise skleníkových plynů. Pro normální podmínky lze ze zákonů mechaniky odvodit, že jsou spotřeba energie a odvozeně emise na jednotku vytížení tím nižší, čím je dopravní prostředek kapacitnější. Efektivnost ale záleží i na využití kapacity. Výši spotřeby a odvozeně emisí lze vyjádřit v závislosti na vytížení směrnicovým tvarem rovnice přímky - spotřeba dopravního prostředku bez vytížení je konstantní, s vytížením narůstá podle směrnice. Průsečík přímek různě kapacitních druhů dopravy udává, od jakého vytížení je kapacitnější druh dopravy teprve energeticky a emisně efektivnější.
Název v anglickém jazyce
Myth and reality of environmentally optimal division of labour
Popis výsledku anglicky
The basic characteristics of the environmental efficiency of the given mode or means of transport are energy consumption and greenhouse gas emissions. For normal conditions can be deduced from the laws of mechanics that derived energy consumption and emissions per unit of load are the lower the biggest capacity the means of transport has. However, effectiveness also depends on capacity utilization. Level of consumption and emissions can be expressed, depending on load, by slope-intercept form of line-shape equation -consumption of means of transport without load is constant, with the workload it increases according to coefficient. Point of intersection of different modes of transport indicates what the break point is ? from what load is mode of transport with bigger capacity emission and energy more efficient.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1F84C%2F096%2F520" target="_blank" >1F84C/096/520: Komparace místní a regionální železniční a silniční dopravy z hlediska působení na životní prostředí a snižování energetické náročnosti a možnosti financování z veřejných prostředků</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Konkurenceschopnost a konkrence v železniční dopravě
ISBN
978-80-7399-557-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
—
Název nakladatele
Masarykova univerzita Brno
Místo vydání
Telč
Místo konání akce
Telč
Datum konání akce
1. 1. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—