THE EFFICIENCY OF THE USE OF COMPUTER-AIDED ASSESSMENT SYSTEM IN MATHEMATICS
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F16%3A39902426" target="_blank" >RIV/00216275:25510/16:39902426 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://erie.pef.czu.cz/Documents/ERIE2016.pdf" target="_blank" >http://erie.pef.czu.cz/Documents/ERIE2016.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
THE EFFICIENCY OF THE USE OF COMPUTER-AIDED ASSESSMENT SYSTEM IN MATHEMATICS
Popis výsledku v původním jazyce
In the recent years there has been a great increase of using Computer-Aided Assessment systems in many areas of education. In the area of mathematics education platforms like Maple T. A. (Testing and Assessment), which are specialized for assessment in mathematics or natural sciences, were developed. The pedagogical experiment focused on the efficiency of the use of the Maple T. A. platform to students' performance in calculus classes was evaluated taking into consideration students' approaches to learning and studying. The paper presents results of this research conducted on the first and later second year undergraduate students of teaching mathematics.
Název v anglickém jazyce
THE EFFICIENCY OF THE USE OF COMPUTER-AIDED ASSESSMENT SYSTEM IN MATHEMATICS
Popis výsledku anglicky
In the recent years there has been a great increase of using Computer-Aided Assessment systems in many areas of education. In the area of mathematics education platforms like Maple T. A. (Testing and Assessment), which are specialized for assessment in mathematics or natural sciences, were developed. The pedagogical experiment focused on the efficiency of the use of the Maple T. A. platform to students' performance in calculus classes was evaluated taking into consideration students' approaches to learning and studying. The paper presents results of this research conducted on the first and later second year undergraduate students of teaching mathematics.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 13th International Conference Efficiency and Responsibility in Education (ERIE)
ISBN
978-80-213-2646-0
ISSN
2336-744X
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
43-49
Název nakladatele
Česká zemědělská univerzita v Praze
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
2. 6. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000389901400005