Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

EFFECT OF THE USE OF COMPUTER-AIDED ASSESSMENT SYSTEM IN THE TEACHING OF MATHEMATICAL ANALYSIS WITH REGARD TO STUDENTS' APPROACHES TO LEARNING

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F17%3A39911795" target="_blank" >RIV/00216275:25510/17:39911795 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.7160/eriesj.2017.100302" target="_blank" >https://doi.org/10.7160/eriesj.2017.100302</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.7160/eriesj.2017.100302" target="_blank" >10.7160/eriesj.2017.100302</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    EFFECT OF THE USE OF COMPUTER-AIDED ASSESSMENT SYSTEM IN THE TEACHING OF MATHEMATICAL ANALYSIS WITH REGARD TO STUDENTS' APPROACHES TO LEARNING

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Computer-aided assessment systems are increasingly used in education for both formative and summative assessment. Example of such a system from the area of mathematics education is the platform Maple T. A. (Testing and Assessment), which was developed specially for assessment in mathematics. The paper is focused on the efficiency of the use of the Maple T. A. platform to students&apos; performance in classes of mathematical analysis (calculus). For this reason, the pedagogical experiment was conducted on the first and later second year undergraduate students of teaching mathematics taking into consideration their approaches to learning and studying. The research results include cluster analysis of students&apos; approaches to learning and studying and analysis of students&apos; performance in their homework assignments and final tests.

  • Název v anglickém jazyce

    EFFECT OF THE USE OF COMPUTER-AIDED ASSESSMENT SYSTEM IN THE TEACHING OF MATHEMATICAL ANALYSIS WITH REGARD TO STUDENTS' APPROACHES TO LEARNING

  • Popis výsledku anglicky

    Computer-aided assessment systems are increasingly used in education for both formative and summative assessment. Example of such a system from the area of mathematics education is the platform Maple T. A. (Testing and Assessment), which was developed specially for assessment in mathematics. The paper is focused on the efficiency of the use of the Maple T. A. platform to students&apos; performance in classes of mathematical analysis (calculus). For this reason, the pedagogical experiment was conducted on the first and later second year undergraduate students of teaching mathematics taking into consideration their approaches to learning and studying. The research results include cluster analysis of students&apos; approaches to learning and studying and analysis of students&apos; performance in their homework assignments and final tests.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal on Efficiency and Responsibility in Education and Science

  • ISSN

    2336-2375

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    71-75

  • Kód UT WoS článku

    000415624200003

  • EID výsledku v databázi Scopus