Návrh úpravy metodiky výpočtu vozidlového odporu kontejnerových vlaků
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F17%3A39910431" target="_blank" >RIV/00216275:25510/17:39910431 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Návrh úpravy metodiky výpočtu vozidlového odporu kontejnerových vlaků
Popis výsledku v původním jazyce
Předmětem tohoto příspěvku je návrh úpravy stávající metodiky, která se používá pro výpočet vozidlového odporu nákladních vlaků v podmínkách SŽDC, a to se zaměřením na kontejnerové vlaky. Navrhovaná úprava vychází z hodnocení série výběhových zkoušek, které byly v rámci běžného provozu realizovány s kontejnerovými vlaky společnosti METRANS Rail v letech 2013 až 2016 na trati Brno–Břeclav. Kromě dvou různých přístupů k hodnocení získaných dat je zde ukázáno, jak se navržená úprava projeví v zátěžových tabulkách, resp. při stanovování technických normativů zátěže. Pozornost je věnována též využitelnosti metodiky v podmínkách provozu kontejnerových vlaků v tunelech.
Název v anglickém jazyce
Proposal of a modification of method for container train resistance calculation
Popis výsledku anglicky
The aim of this paper is to propose a modification of the current method for estimation of the train resistance of container trains which is used in conditions of the Czech railway infrastructure manager (SŽDC).The proposed modification is based on results of evaluation of a set of run-down tests which were realized with container trains of the METRANS Rail company in 2013 to 2016 on the railway line Brno–Břeclav. An influence of the proposed modification on load tables and permitted train mass as well as two different approaches to evaluation of the run-down tests are demonstrated in the paper. The attention is also paid to a usability of the modified method in conditions of train operation in railway tunnels.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Současné problémy v kolejových vozidlech 2017 : sborník příspěvků z XXIII. konference s mezinárodní účastí
ISBN
978-80-7560-085-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
283-290
Název nakladatele
Univerzita Pardubice
Místo vydání
Pardubice
Místo konání akce
Česká Třebová
Datum konání akce
20. 9. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000470191000035