Výpočetní poznámka k problematice stanovení kapacity mezistaničního úseku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F17%3A00312251" target="_blank" >RIV/68407700:21260/17:00312251 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://vts.cd.cz/documents/168518/168774/4301_Teichmann_V%C3%BDpo%C4%8Detn%C3%AD+pozn%C3%A1mka+k+problematice+stanoven%C3%AD+kapacity+mezistani%C4%8Dn%C3%ADho+%C3%BAseku.pdf/79170e9d-c0f2-4512-9f51-6d8c68fa32b8" target="_blank" >https://vts.cd.cz/documents/168518/168774/4301_Teichmann_V%C3%BDpo%C4%8Detn%C3%AD+pozn%C3%A1mka+k+problematice+stanoven%C3%AD+kapacity+mezistani%C4%8Dn%C3%ADho+%C3%BAseku.pdf/79170e9d-c0f2-4512-9f51-6d8c68fa32b8</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výpočetní poznámka k problematice stanovení kapacity mezistaničního úseku
Popis výsledku v původním jazyce
Prezentovaný článek se zabývá výpočtem praktické kapacity jednosměrně pojížděné traťové koleje metodou vkládání dodatečných tras. Na trati se předpokládá stochastický provoz, ve kterém se délky časových mezer vhodných pro vkládání dodatečných tras řídí Gama rozdělením pravděpodobnosti. V úvodních kapitolách článku je proveden stručný výčet metod využívaných pro výpočet kapacity traťové koleje a je detailněji popsán teoretický postup metody vkládání dodatečných tras vlaků. Následuje aplikace uvedené metody na výše uvedené provozní podmínky a konkrétní modelový příklad, na kterém je využití navrženého postupu prakticky demonstrováno. Dodatek v článku obsahuje odvození vztahu pro výpočet počtu dodatečných tras v případech, ve kterých se délky časových mezer vhodných pro vkládání dodatečných tras řídí exponenciálním rozdělením pravděpodobnosti.
Název v anglickém jazyce
Computational Note on the Issues of Capacity Calculation of Open Line Sections
Popis výsledku anglicky
The presented paper is focused on practical capacity calculation of a one-direction operated railway line track based on the method of addition of extra trains. Stochastic conditions are assumed for operation on an open line section; time gaps which are suitable for addition of extra trains are considered to be governed by a Gamma distribution. The introductory chapters of the paper provide for a brief summary of the methods which can be used for railway track capacity calculation, and a theoretical principle of the method of addition of extra trains is described there at a detailed level. This is followed by an application of the described method on the above mentioned operational conditions and by a specific model example on which the use of the procedure proposed is practically demonstrated. The appendix to the paper includes derivation of the formula for calculation of the number of extra trains in the cases in which the lengths of the time gaps suitable for addition of extra trains are governed by an exponential probability distribution.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Vědeckotechnický sborník ČD
ISSN
1214-9047
e-ISSN
1214-9047
Svazek periodika
23
Číslo periodika v rámci svazku
43
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—