Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výpočetní poznámka k problematice stanovení kapacity mezistaničního úseku

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F17%3A00312251" target="_blank" >RIV/68407700:21260/17:00312251 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://vts.cd.cz/documents/168518/168774/4301_Teichmann_V%C3%BDpo%C4%8Detn%C3%AD+pozn%C3%A1mka+k+problematice+stanoven%C3%AD+kapacity+mezistani%C4%8Dn%C3%ADho+%C3%BAseku.pdf/79170e9d-c0f2-4512-9f51-6d8c68fa32b8" target="_blank" >https://vts.cd.cz/documents/168518/168774/4301_Teichmann_V%C3%BDpo%C4%8Detn%C3%AD+pozn%C3%A1mka+k+problematice+stanoven%C3%AD+kapacity+mezistani%C4%8Dn%C3%ADho+%C3%BAseku.pdf/79170e9d-c0f2-4512-9f51-6d8c68fa32b8</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Výpočetní poznámka k problematice stanovení kapacity mezistaničního úseku

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Prezentovaný článek se zabývá výpočtem praktické kapacity jednosměrně pojížděné traťové koleje metodou vkládání dodatečných tras. Na trati se předpokládá stochastický provoz, ve kterém se délky časových mezer vhodných pro vkládání dodatečných tras řídí Gama rozdělením pravděpodobnosti. V úvodních kapitolách článku je proveden stručný výčet metod využívaných pro výpočet kapacity traťové koleje a je detailněji popsán teoretický postup metody vkládání dodatečných tras vlaků. Následuje aplikace uvedené metody na výše uvedené provozní podmínky a konkrétní modelový příklad, na kterém je využití navrženého postupu prakticky demonstrováno. Dodatek v článku obsahuje odvození vztahu pro výpočet počtu dodatečných tras v případech, ve kterých se délky časových mezer vhodných pro vkládání dodatečných tras řídí exponenciálním rozdělením pravděpodobnosti.

  • Název v anglickém jazyce

    Computational Note on the Issues of Capacity Calculation of Open Line Sections

  • Popis výsledku anglicky

    The presented paper is focused on practical capacity calculation of a one-direction operated railway line track based on the method of addition of extra trains. Stochastic conditions are assumed for operation on an open line section; time gaps which are suitable for addition of extra trains are considered to be governed by a Gamma distribution. The introductory chapters of the paper provide for a brief summary of the methods which can be used for railway track capacity calculation, and a theoretical principle of the method of addition of extra trains is described there at a detailed level. This is followed by an application of the described method on the above mentioned operational conditions and by a specific model example on which the use of the procedure proposed is practically demonstrated. The appendix to the paper includes derivation of the formula for calculation of the number of extra trains in the cases in which the lengths of the time gaps suitable for addition of extra trains are governed by an exponential probability distribution.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Vědeckotechnický sborník ČD

  • ISSN

    1214-9047

  • e-ISSN

    1214-9047

  • Svazek periodika

    23

  • Číslo periodika v rámci svazku

    43

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus