Time Coordination of Periodic Passenger Train Connections in Conditions of Single-Track Lines
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27230%2F21%3A10247601" target="_blank" >RIV/61989100:27230/21:10247601 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/68407700:21260/21:00350043
Výsledek na webu
<a href="https://www.hindawi.com/journals/mpe/2021/3876561/" target="_blank" >https://www.hindawi.com/journals/mpe/2021/3876561/</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1155/2021/3876561" target="_blank" >10.1155/2021/3876561</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Time Coordination of Periodic Passenger Train Connections in Conditions of Single-Track Lines
Popis výsledku v původním jazyce
The article addresses creation of a mathematical model for a real problem regarding time coordination of periodic train connections operated on single-track lines. The individual train connections are dispatched with a predefined tact, and their arrivals at and departures to predefined railway stations (transfer nodes) need to be coordinated one another. In addition, because the train connections are operated on single-track lines, trains that pass each other in a predefined railway stations must be also coordinated. To optimize the process, mathematical programming methods are used. The presented article includes a mathematical model of the given task, and the proposed model is tested with real data. The calculation experiments were implemented using optimization software Xpress-IVE.
Název v anglickém jazyce
Time Coordination of Periodic Passenger Train Connections in Conditions of Single-Track Lines
Popis výsledku anglicky
The article addresses creation of a mathematical model for a real problem regarding time coordination of periodic train connections operated on single-track lines. The individual train connections are dispatched with a predefined tact, and their arrivals at and departures to predefined railway stations (transfer nodes) need to be coordinated one another. In addition, because the train connections are operated on single-track lines, trains that pass each other in a predefined railway stations must be also coordinated. To optimize the process, mathematical programming methods are used. The presented article includes a mathematical model of the given task, and the proposed model is tested with real data. The calculation experiments were implemented using optimization software Xpress-IVE.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Mathematical Problems in Engineering
ISSN
1024-123X
e-ISSN
—
Svazek periodika
2021
Číslo periodika v rámci svazku
Březen
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
000641977200001
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85104530981