Section of Double-Tracked Railway Line with Switch Point Area in the Middle: a Simulation Capacity Assessment
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F21%3A39917891" target="_blank" >RIV/00216275:25510/21:39917891 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://transportmeans.ktu.edu/wp-content/uploads/sites/307/2018/02/Transport-Means-2021-Part-III.pdf" target="_blank" >https://transportmeans.ktu.edu/wp-content/uploads/sites/307/2018/02/Transport-Means-2021-Part-III.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Section of Double-Tracked Railway Line with Switch Point Area in the Middle: a Simulation Capacity Assessment
Popis výsledku v původním jazyce
There is a number of double-tracked railway lines in operation in practice. The paper is focused on line sections that are divided by crossover, i.e. by switches allowing movement of a train from one line track to another. These switches can be possibly applied for overtaking another train and for improvement of line capacity. The research is focused on the relation between traffic volume, line capacity and timetable stability. The role of crossover is the subject of research for regular as well as irregular operating conditions. Irregular conditions are usually related to track closures.
Název v anglickém jazyce
Section of Double-Tracked Railway Line with Switch Point Area in the Middle: a Simulation Capacity Assessment
Popis výsledku anglicky
There is a number of double-tracked railway lines in operation in practice. The paper is focused on line sections that are divided by crossover, i.e. by switches allowing movement of a train from one line track to another. These switches can be possibly applied for overtaking another train and for improvement of line capacity. The research is focused on the relation between traffic volume, line capacity and timetable stability. The role of crossover is the subject of research for regular as well as irregular operating conditions. Irregular conditions are usually related to track closures.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EF17_049%2F0008394" target="_blank" >EF17_049/0008394: Spolupráce Univerzity Pardubice a aplikační sféry v aplikačně orientovaném výzkumu lokačních, detekčních a simulačních systémů pro dopravní a přepravní procesy (PosiTrans)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Transport Means : proceedings of the international scientific conference
ISBN
—
ISSN
1822-296X
e-ISSN
2351-7034
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
973-978
Název nakladatele
Kaunas University of Technology
Místo vydání
Kaunas
Místo konání akce
Online
Datum konání akce
6. 10. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—