Analýza hluku vyzařovaného kolejovým vozidlem
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F18%3A39913636" target="_blank" >RIV/00216275:25510/18:39913636 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/45274100:_____/18:N0000004
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Analýza hluku vyzařovaného kolejovým vozidlem
Popis výsledku v původním jazyce
Výzkumná zpráva obsahuje souhrn dílčích výzkumných aktivit pracovního balíčku č. 6 Centra kompetence drážních vozidel. V rámci problematiky účinku hluku kolejových vozidel na okolí jsou ve zprávě shrnuty poznatky z provedených měření formou analýzy naměřených dat za různých provozních podmínek. Rozbor provedených měření je ve zprávě rozdělen do 4 samostatných částí a zaměřuje se na problematiku hluku vyzařovaného jednopodlažní elektrickou jednotkou do okolního prostředí za různých provozních podmínek a podmínek měření hluku, hluku brzdových jednotek nízkopodlažní tramvaje v souvislosti s kilometrickým proběhem tramvaje a konstrukcí brzdových jednotek, hluku čelních ozubených nápravových převodovek v závislosti na různých úpravách mikrogeometrie ozubení a vlivu dynamického útlumu a akustické drsnosti na vnější hluk kolejového vozidla. Na základě rozborů a analýz provedených experimentů jsou pak stanoveny náměty na redukci hlukových emisí kolejových vozidel.
Název v anglickém jazyce
Railway vehicle noise emission analysis
Popis výsledku anglicky
The research report contains the summarization of particular research activities of the Rail Vehicle Competence Centre Work Package No. 6. Within the topic of railway vehicle noise effect to the surroundings the report contains the summarization of knowledge of varied out measurements in form of an analysis of the measured data in several operational conditions. The analysis of the carried put measurements is divided into 4 individual parts and it concerns to problematics of noise emission of the single floor electric unit to surroundings in several operational conditions and conditions of noise measurement, noise of braking units, noise of front toothed axle gearboxes depending on several alternations of gearing micro-geometry and influence of dynamic damping ratio and acoustic roughness on noise emission of railway vehicle. Base on the analyses of the carried out experiments the possibilities for noise emission reduction of railway vehicles are determined.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE01020038" target="_blank" >TE01020038: Centrum kompetence drážních vozidel</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů