Measurement Methods for Residual Stresses in CWR
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F19%3A39914336" target="_blank" >RIV/00216275:25510/19:39914336 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-19756-8_32" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-19756-8_32</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-19756-8_32" target="_blank" >10.1007/978-3-030-19756-8_32</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Measurement Methods for Residual Stresses in CWR
Popis výsledku v původním jazyce
Continuously welded rails are a part of the track structure since the 1950s. Total stresses in continuously welded rails include residual stresses generated during the manufacturing process as well as the service life of rails. The control of rail stresses is very important for traffic safety. Measurement methods for residual stress in rails are presented in this paper. Since destructive measurement methods are unsuitable for use in the railway track, the modern non-destructive methods were particularly presented and discussed. The advantages and disadvantages of X-ray diffraction, ultrasonic, magnetic and electromagnetic methods are particularly explained and considered.
Název v anglickém jazyce
Measurement Methods for Residual Stresses in CWR
Popis výsledku anglicky
Continuously welded rails are a part of the track structure since the 1950s. Total stresses in continuously welded rails include residual stresses generated during the manufacturing process as well as the service life of rails. The control of rail stresses is very important for traffic safety. Measurement methods for residual stress in rails are presented in this paper. Since destructive measurement methods are unsuitable for use in the railway track, the modern non-destructive methods were particularly presented and discussed. The advantages and disadvantages of X-ray diffraction, ultrasonic, magnetic and electromagnetic methods are particularly explained and considered.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Advances in Intelligent Systems and Computing. Vol. 982
ISBN
978-3-030-19755-1
ISSN
2194-5357
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
346-355
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
Berlin
Místo konání akce
Voroněž
Datum konání akce
10. 12. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—