Porovnání reakce adaptivního tempomatu s řidičem
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F20%3A39916899" target="_blank" >RIV/00216275:25510/20:39916899 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Porovnání reakce adaptivního tempomatu s řidičem
Popis výsledku v původním jazyce
V této kapitole jsme se chtěli zaměřit na konkrétní porovnání chování vozidla s moderními asistenčními systémy a chování vozidla s řidičem. Konkrétně v nás hlodala otázka, jak se v dnes běžně vyskytujících se vozidlech na našich silnicích chová adaptivní tempomat. Zaměřili jsme se na poměrně běžný scénář brzdění před brzdícím nebo stojícím vozidlem a snažili se zjistit, jak se systém adaptivního tempomatu chová a jak na takovou situaci reaguje řidič bez aktivovaného tempomatu. K tomu účelu jsme provedli několik sérií měření se dvěma vozidly s jejichž závěry bychom chtěli čtenáře seznámit.
Název v anglickém jazyce
Comparison of adaptive cruise control response with driver
Popis výsledku anglicky
In this chapter, we wanted to focus on a specific comparison of vehicle behavior with modern assistance systems and vehicle behavior with the driver. Especifically we focused on the behavior of adaptive cruise control that modern vehicles are often equiped. We focused on a relatively common braking scenario in front of a braking or stationary vehicle and tried to find out how the adaptive cruise control system behaves and how the driver reacts to such a situation without activated cruise control. We performed several series of measurements with two vehicles for this purpose. We would like to share the conclusions of this measurements with the readers.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Technika moderních vozidel ve vztahu k objasňování dopravních nehod: (sborník českých a slovenských odborných prací)
ISBN
978-80-904944-3-5
Počet stran výsledku
23
Strana od-do
484-507
Počet stran knihy
507
Název nakladatele
Properus, s. r. o.
Místo vydání
Olomouc
Kód UT WoS kapitoly
—