Uplatnění umělých neuronových sítí v modelu prediktivního tempomatu osobního automobilu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F29142890%3A_____%2F21%3A00041389" target="_blank" >RIV/29142890:_____/21:00041389 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Uplatnění umělých neuronových sítí v modelu prediktivního tempomatu osobního automobilu
Popis výsledku v původním jazyce
Tento článek se zabývá využitím neuronových sítí pro predikci zpomalení pro adaptivní tempomat. Příspěvek popisuje základní funkcionalitu adaptivního tempomatu a vytváří matematicko-fyzikální model brzdění, které je jednou ze základních funkcí adaptivního tempomatu. Dále je provedena analýza vlivů působících v procesu brzdění, z nichž nejvýznamnější jsou využity při návrhu predikce zpomalení pro adaptivní tempomat pomocí neuronových sítí. Takové spojení pomocí umělých neuronových sítí s využitím moderních senzorů může být dalším krokem k plné autonomii vozidla. Výhodou tohoto přístupu je originální využití neuronových sítí, které zpřesňují stanovení hodnoty zpomalení vozidla před statickou nebo dynamickou překážkou a zároveň zahrnují řadu vlivů, které ovlivňují proces brzdění a zvyšují tak bezpečnost jízdy.
Název v anglickém jazyce
Application of artificial neural networks in the model of predictive cruise control of a passenger car
Popis výsledku anglicky
This paper deals with the use of neural networks for deceleration prediction for the adaptive cruise control unit. The paper describes the basic functionality of adaptive cruise control and creates a mathematical-physical model of braking, which is one of the basic functions of adaptive cruise control. Furthermore, an analysis of the influences acting in the braking process is performed, the most significant of which are used in the design of deceleration prediction for the adaptive cruise control unit using neural networks. Such a connection using artificial neural networks using modern sensors can be another step towards full vehicle autonomy. The advantage of this approach is the original use of neural networks, which refines the determination of the deceleration value of the vehicle in front of a static or dynamic obstacle, while including a number of influences that affect the braking process and thus increase driving safety.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20200 - Electrical engineering, Electronic engineering, Information engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
RADIOKOMUNIKACE 2021
ISBN
978-80-905345-7-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
179-189
Název nakladatele
UNIT s.r.o.
Místo vydání
Pardubice
Místo konání akce
Pardubice
Datum konání akce
1. 1. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—