Provoz nákladních vlaků délky 740 m, díl II.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F22%3A39918714" target="_blank" >RIV/00216275:25510/22:39918714 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/147468862/Provoz+nákladních+vlaků+délky+740+m%2C+díl+II..pdf" target="_blank" >https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/147468862/Provoz+nákladních+vlaků+délky+740+m%2C+díl+II..pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Provoz nákladních vlaků délky 740 m, díl II.
Popis výsledku v původním jazyce
Tento článek navazuje na první díl pojednání o provozu dlouhých (a těžkých) nákladních vlaků a zaměřuje se na problematiku brzdění těchto vlaků. Pozornost je věnována dílčím problémům, které při spádovém i zastavovacím brzdění takových vlaků vyvstávají, ať už jde o projevy podélné dynamiky, tepelné účinky nekovových brzdových špalíků na kola, přínosy rekuperačního elektrodynamického brzdění či vazbu na činnost vlakového zabezpečovače ETCS. Jako zásadní problém se přitom jeví používání samočinné pneumatické brzdy UIC a řešení autoři spatřují v zavedení digitálního automatického spřáhla v kombinaci s přímočinnou elektropneumatickou brzdou.
Název v anglickém jazyce
Operation of 740 m long freight trains, part II
Popis výsledku anglicky
This article follows up the first part of the article dealing with operation of long (and heavy) freight trains and is focused on the problems of braking of these trains. The attention is paid to partial problems of this topic (effects of longitudinal train dynamics, thermal effects of tread braking by composite brake blocks on wheels, contribution of electrodynamic regenerative braking, relation to the ATP function). The fundamental problem is identified in the use of self-acting pneumatic UIC brake system and the solution is found in implementation of digital automatic coupling (DAC) in combination with direct-acting electropneumatic brake.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Vědeckotechnický sborník Správy železnic
ISSN
2694-9172
e-ISSN
—
Svazek periodika
6
Číslo periodika v rámci svazku
2022
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
23
Strana od-do
134-162
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—