Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

VZÁJEMNÝ VZTAH DVOJKOLÍ-KOLEJ V OBLOUCÍCH VELMI MALÝCH POLOMĚRŮ

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F23%3A39920277" target="_blank" >RIV/00216275:25510/23:39920277 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://drepo.uniza.sk/server/api/core/bitstreams/34c35437-7e4a-40f6-8102-39ea35f8b450/content" target="_blank" >https://drepo.uniza.sk/server/api/core/bitstreams/34c35437-7e4a-40f6-8102-39ea35f8b450/content</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.26552/spkv.Z.2023.1.14" target="_blank" >10.26552/spkv.Z.2023.1.14</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    VZÁJEMNÝ VZTAH DVOJKOLÍ-KOLEJ V OBLOUCÍCH VELMI MALÝCH POLOMĚRŮ

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek je zaměřen na problémy vyskytující se při průjezdu historických dvounápravových tramvají obloukem velmi malého poloměru (18÷20 m) v podmínkách brněnského tramvajového provozu. V úvodní části je popsáno postavení dvojkolí i celého podvozku či pojezdu v oblouku malého poloměru a s tím spojené důsledky týkající se opotřebení koleje. Hlavní část příspěvku se zaměřuje na rozbor vzájemného vztahu dvojkolí – kolej, který je prezentován formou příčných a podélných řezů kontaktní rovinou, a to jak pro historické dvounápravové tramvaje, tak i pro aktuálně běžně provozované tramvaje. Uvažovány jsou přitom dva různé jmenovité tvary příčných profilů hlav kolejnic (NT1R10 a NT3). V závěrečné části je pak provedena diskuze nad možným řešením analyzovaných problémů souvisejících s provozem historických dvounápravových tramvají.

  • Název v anglickém jazyce

    WHEELSET–TRACK INTERACTION IN VERY SMALL RADIUS CURVES

  • Popis výsledku anglicky

    The paper is focused on the problems occurring in the course of the 2-axle historical tram types passing through very small radius curves (18÷20 m) in a condition of the Brno’s tram traffic. In the introduction a position of a wheelset or even a bogie or a running gear in a small radius curve is described in connection with results related to rail wear. The main part of the paper is concerned to the wheelset – track interaction analysis which is presented in a form of lateral and longitudinal cross-sections through the contact plane for the 2-axle historical tram types as well as the presently operated trams. The two different nominal rail profiles (NT1 and NT3) are considered in this case. In the conclusion a discussion about the solution of the analyzed problems connected with the 2-axle historical tram types operation is carried out.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Zborník prednášok XXVI. medzinárodnej konferencie Súčasné problémy v koľajových vozidlách – PRORAIL 2023, Diel I

  • ISBN

    978-80-89276-61-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    149-157

  • Název nakladatele

    VTS pri Žilinskej univerzite

  • Místo vydání

    Žilina

  • Místo konání akce

    Žilina

  • Datum konání akce

    20. 9. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    001241681700014