Transport Accessibility of Regional Centres as a Tool for Sustainable Mobility
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F24%3A39921092" target="_blank" >RIV/00216275:25510/24:39921092 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2352146524000115" target="_blank" >https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2352146524000115</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.trpro.2024.01.011" target="_blank" >10.1016/j.trpro.2024.01.011</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Transport Accessibility of Regional Centres as a Tool for Sustainable Mobility
Popis výsledku v původním jazyce
The uneven distribution of the population in the territory has many common denominators. The Czech Republic is no exception, where, in addition to geographical factors, the degree of development of the transport network also plays an important role. There are significant differences in transport accessibility between regions. It must have a good transport infrastructure to make public transport more competitive and sustainable with individual car transport. This paper maps the development of transport networks in the Czech Republic and compares commuting times between the different regional cities of the Czech Republic. Individual car transport, rail transport, and bus transport were chosen as the main transport modes.
Název v anglickém jazyce
Transport Accessibility of Regional Centres as a Tool for Sustainable Mobility
Popis výsledku anglicky
The uneven distribution of the population in the territory has many common denominators. The Czech Republic is no exception, where, in addition to geographical factors, the degree of development of the transport network also plays an important role. There are significant differences in transport accessibility between regions. It must have a good transport infrastructure to make public transport more competitive and sustainable with individual car transport. This paper maps the development of transport networks in the Czech Republic and compares commuting times between the different regional cities of the Czech Republic. Individual car transport, rail transport, and bus transport were chosen as the main transport modes.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50703 - Transport planning and social aspects of transport (transport engineering to be 2.1)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EF17_049%2F0008394" target="_blank" >EF17_049/0008394: Spolupráce Univerzity Pardubice a aplikační sféry v aplikačně orientovaném výzkumu lokačních, detekčních a simulačních systémů pro dopravní a přepravní procesy (PosiTrans)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Transportation Research Procedia
ISBN
—
ISSN
2352-1457
e-ISSN
2352-1465
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
85-93
Název nakladatele
Elsevier Science BV
Místo vydání
Amsterdam
Místo konání akce
Žilina
Datum konání akce
2. 10. 2023
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—