Technology transfer and insufficient students' language competences barrier
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25520%2F13%3A39896636" target="_blank" >RIV/00216275:25520/13:39896636 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Technology transfer and insufficient students' language competences barrier
Popis výsledku v původním jazyce
The European Union origrammes see the target in creating a knowledge society as a necessary precondition of the European economy competitiveness. Knowloedge and technology transfer is a hot topic of today. English is important for careers in research anddevelopment and that's why English should by a part of education for scientific careers. The Language Centre (LC) of the university prepared an analysis of the existing situation in terms of students' language competences. Based on the results the LC has brought a new concept of the Language Policy aspiring to adress the crucial issues od students' language competence. The whole concept of the attempts to be broadminded and much more open in terms of the nature of core competences. It aims at creatingan intergrating and inspiring environment for natural language acquisition through hands-in experience in studies and research.
Název v anglickém jazyce
Technology transfer and insufficient students' language competences barrier
Popis výsledku anglicky
The European Union origrammes see the target in creating a knowledge society as a necessary precondition of the European economy competitiveness. Knowloedge and technology transfer is a hot topic of today. English is important for careers in research anddevelopment and that's why English should by a part of education for scientific careers. The Language Centre (LC) of the university prepared an analysis of the existing situation in terms of students' language competences. Based on the results the LC has brought a new concept of the Language Policy aspiring to adress the crucial issues od students' language competence. The whole concept of the attempts to be broadminded and much more open in terms of the nature of core competences. It aims at creatingan intergrating and inspiring environment for natural language acquisition through hands-in experience in studies and research.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/ED3.1.00%2F10.0217" target="_blank" >ED3.1.00/10.0217: Centrum transferu technologií a znalostí UPa</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Sociálno-ekonomická revue
ISSN
1336-3727
e-ISSN
—
Svazek periodika
04-2013
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
86-93
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—