Odborné kompetence budoucích začínajících učitelů angličtiny
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73579347" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73579347 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Odborné kompetence budoucích začínajících učitelů angličtiny
Popis výsledku v původním jazyce
Tato studie vybraných odborných kompetencí byla provedena mezi studenty angličtiny na pedagogické fakultě UP v Olomouci. Účelem tohoto článku bylo předložit komplexní souhrn dat průzkumu zaměřeného na připravenost studentů angličtiny, jakožto budoucích učitelů tohoto předmětu na základních školách v České republice. V průzkumu jsme se zabývali jak sebehodnocením studentů, tak jejich hodnocením pregraduální přípravy ve vztahu k absolvované pedagogické praxi, přičemž oba dotazníky přímo souvisely s vybranými odbornými kompetencemi. Předmětem výzkumu byly tedy tyto vybrané odborné kompetence, kompetence komunikativní, lingvistická a lingvodidaktická. Data byla shromážděna pomocí dvou nestandardizovaných dotazníků. Výzkumný vzorek tvořily dvě skupiny respondentů, studenti prvního a druhého ročníku oboru Učitelství anglického jazyka pro 2. stupeň ZŠ.
Název v anglickém jazyce
Specific Competences of Pre-Service Trainee Teachers of English
Popis výsledku anglicky
The study of selected specific competences, carried out among university students of English, has been aimed to provide a comprehensive view of students' preparation and readiness for teaching English as a foreign language at primary schools in the Czech Republic. In order, to do so, we have investigated both students' self-assessment of the competences and their assessment of university subjects which belong to the researched discipline of English language. There were three competences we were interested in, namely communicative competence, linguistic competence and linguodidactic competence. The data was collected with the help of two non-standardized questionnaires. Within the research we have worked with two groups of students, the first- and second-year master's degree study programme students of English. As there were differences between them, we want to take this fact into consideration as well.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
MMK 2016: Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky
ISBN
978-80-87952-17-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
847-855
Název nakladatele
Magnanimitas
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
12. 12. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—