Gaining Specific Competences from the Perspective of Future Teachers of English
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73578711" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73578711 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.upol.cz/fakulty/pdf/e-pedagogium" target="_blank" >http://www.upol.cz/fakulty/pdf/e-pedagogium</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Gaining Specific Competences from the Perspective of Future Teachers of English
Popis výsledku v původním jazyce
This article concentrates on the specific competences future teachers of English need to acquire and on their ability to use them in class. Within the survey we observed three competences: communicative, linguistic and linguodidactic competence. The aim of the research was to find out how students of English at the Faculty of Education at Palacký University in Olomouc assess their competences after completing their first and second compulsory teaching practices. Furthermore, we wanted to compare the students' assessment of the selected competences. For the survey we chose a non-standardized questionnaire which was distributed to the students of the follow-up Master's degree study programme of English.
Název v anglickém jazyce
Gaining Specific Competences from the Perspective of Future Teachers of English
Popis výsledku anglicky
This article concentrates on the specific competences future teachers of English need to acquire and on their ability to use them in class. Within the survey we observed three competences: communicative, linguistic and linguodidactic competence. The aim of the research was to find out how students of English at the Faculty of Education at Palacký University in Olomouc assess their competences after completing their first and second compulsory teaching practices. Furthermore, we wanted to compare the students' assessment of the selected competences. For the survey we chose a non-standardized questionnaire which was distributed to the students of the follow-up Master's degree study programme of English.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
e-Pedagogium (print)
ISSN
1213-7758
e-ISSN
—
Svazek periodika
2016
Číslo periodika v rámci svazku
II
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
36-45
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—