Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Future English teachers' self-assessment: teacher trainees' confidence in their own teacher competences

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73585797" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73585797 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://pdf.uhk.cz/hkjas/past_issues.php" target="_blank" >http://pdf.uhk.cz/hkjas/past_issues.php</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Future English teachers' self-assessment: teacher trainees' confidence in their own teacher competences

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper focuses on specific professional competences of future teachers of English and their ability to self-assess. The main aim of the study is to find out how teacher trainees, future English teachers, assess different aspects of their own teacher competences. Another aim is to specify to what extent the future teachers&apos; self-assessment differs after their first and second teaching practices. Three specific competences were selected for this particular study, communicative, linguistic and linguodidactic. The analysis is based on the data gathered in two questionnaire surveys among future teachers of English.

  • Název v anglickém jazyce

    Future English teachers' self-assessment: teacher trainees' confidence in their own teacher competences

  • Popis výsledku anglicky

    The paper focuses on specific professional competences of future teachers of English and their ability to self-assess. The main aim of the study is to find out how teacher trainees, future English teachers, assess different aspects of their own teacher competences. Another aim is to specify to what extent the future teachers&apos; self-assessment differs after their first and second teaching practices. Three specific competences were selected for this particular study, communicative, linguistic and linguodidactic. The analysis is based on the data gathered in two questionnaire surveys among future teachers of English.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Hradec Králové Journal of Anglophone Studies

  • ISSN

    2336-3347

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    4

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    14-22

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus