Future English teachers' self-assessment: teacher trainees' confidence in their own teacher competences
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73585797" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73585797 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://pdf.uhk.cz/hkjas/past_issues.php" target="_blank" >http://pdf.uhk.cz/hkjas/past_issues.php</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Future English teachers' self-assessment: teacher trainees' confidence in their own teacher competences
Popis výsledku v původním jazyce
The paper focuses on specific professional competences of future teachers of English and their ability to self-assess. The main aim of the study is to find out how teacher trainees, future English teachers, assess different aspects of their own teacher competences. Another aim is to specify to what extent the future teachers' self-assessment differs after their first and second teaching practices. Three specific competences were selected for this particular study, communicative, linguistic and linguodidactic. The analysis is based on the data gathered in two questionnaire surveys among future teachers of English.
Název v anglickém jazyce
Future English teachers' self-assessment: teacher trainees' confidence in their own teacher competences
Popis výsledku anglicky
The paper focuses on specific professional competences of future teachers of English and their ability to self-assess. The main aim of the study is to find out how teacher trainees, future English teachers, assess different aspects of their own teacher competences. Another aim is to specify to what extent the future teachers' self-assessment differs after their first and second teaching practices. Three specific competences were selected for this particular study, communicative, linguistic and linguodidactic. The analysis is based on the data gathered in two questionnaire surveys among future teachers of English.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Hradec Králové Journal of Anglophone Studies
ISSN
2336-3347
e-ISSN
—
Svazek periodika
4
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
14-22
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—