Parametrické algoritmy pro ověření GNSS polohy vlaku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25530%2F07%3A00007222" target="_blank" >RIV/00216275:25530/07:00007222 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Parametrické algoritmy pro ověření GNSS polohy vlaku
Popis výsledku v původním jazyce
V současnosti existuje řada metod pro určení polohy vlaku na trati. Výzkumy v oblasti Globálních Navigačních Satelitních Systémů (GNSS) ukazují, že je výhodné využívat satelitní navigaci i pro tento účel. Popisované algoritmy monitorují integritu GNSS polohy. Cílem algoritmů je ověřit, zda GNSS poloha koresponduje s danou předpokládanou tratí vlaku, tedy zjistit, zda získaná GNSS poloha splňuje požadavky na bezpečnost ? Safety Integrity Level (SIL) pro danou pravděpodobnost nedetekované chyby. Trať vlaku je definována parametrickými rovnicemi. Popisované algoritmy jsou založeny na statistických modelech s podmínkami, testech dobré shody a multivariátní statistické analýze.
Název v anglickém jazyce
Parametrical algorithms for GNSS train position verification
Popis výsledku anglicky
Today there exists several methods of the train position determination. Research in The Global Navigation Satellite Systems (GNSS) area shows, that it is good to use satellite navigation for this purpose. Described algorithms monitor the position integrity of the GNSS receiver. The aim of these algorithms is to verify that the GNSS position corresponds to the given train track and to find out that obtained GNSS position complies with safety requirements ? Safety Integrity Level (SIL) ? for given probability of undetected failure. The train track can be defined by a parametric equation, analytical function or discrete timely equidistant set of position coordinates. This paper is mainly devoted to the parametrical algorithms. All of described parametrical algorithms are based on a statistical model with constraints, threshold domains computation and test of fit.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BB - Aplikovaná statistika, operační výzkum
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
INFOTRANS 2007: sborník příspěvků
ISBN
978-80-7194-989-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Název nakladatele
Univerzita Pardubice
Místo vydání
Pardubice
Místo konání akce
—
Datum konání akce
—
Typ akce podle státní příslušnosti
—
Kód UT WoS článku
—