Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Ověření GNSS polohy vlaku pomocí paramertických PIM algoritmů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25530%2F08%3A00007163" target="_blank" >RIV/00216275:25530/08:00007163 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    GNSS Train Position Verification by the Help of Parametrical PIM Algorithms

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Today there exists several methods of the train position determination. Research in The Global Navigation Satellite Systems (GNSS) area shows, that it is good to use satellite navigation for this purpose. Described algorithms monitor the position integrity of the GNSS receiver. The aim of these algorithms is to verify that the GNSS position corresponds to the given train track and to find out that obtained GNSS position complies with safety requirements ? Safety Integrity Level (SIL) ? for given probability of undetected failure. The train track can be defined by a parametric equation, analytical function or discrete timely equidistant set of position coordinates. This paper is mainly devoted to the parametrical algorithms. All of described parametrical algorithms are based on a statistical model with constraints, threshold domains computation and test of fit.

  • Název v anglickém jazyce

    GNSS Train Position Verification by the Help of Parametrical PIM Algorithms

  • Popis výsledku anglicky

    Today there exists several methods of the train position determination. Research in The Global Navigation Satellite Systems (GNSS) area shows, that it is good to use satellite navigation for this purpose. Described algorithms monitor the position integrity of the GNSS receiver. The aim of these algorithms is to verify that the GNSS position corresponds to the given train track and to find out that obtained GNSS position complies with safety requirements ? Safety Integrity Level (SIL) ? for given probability of undetected failure. The train track can be defined by a parametric equation, analytical function or discrete timely equidistant set of position coordinates. This paper is mainly devoted to the parametrical algorithms. All of described parametrical algorithms are based on a statistical model with constraints, threshold domains computation and test of fit.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    BB - Aplikovaná statistika, operační výzkum

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Applied Mathematics

  • ISSN

    1337-6365

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2008

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus