Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vývoj aktivně řízené sedačky řidiče

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25530%2F09%3A00009538" target="_blank" >RIV/00216275:25530/09:00009538 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vývoj aktivně řízené sedačky řidiče

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V řadě vozidel je pro izolaci řidiče od vibrací podlahy vozidla používána odpružená sedačka. Typickým příkladem jsou těžké nákladní automobily, jak pro silniční, tak i pro terénní provoz. Běžně vyráběné sedačky (pasivní) jsou odpruženy vzduchovou pružinou, která je zásobována tlakovým vzduchem ze zásobníku vozidla, a vybaveny hydraulickým tlumičem. Z důvodu problematického chování tlumiče v nadrezonančních oblastech, není tento použit, a jeho účinky jsou vhodně nahrazovány řídicím algoritmem. Po sérii laboratorních zkoušek, prováděných v Hydrodynamické zkušebně na TU v Liberci, bylo při řízení vzduchové pružiny jakožto akčního členu, tedy bez použití tlumícího elementu, dosaženo velmi dobrých výsledků vibroizolace. Další testy aktivní sedačky byly následně prováděny i na reálných vozidlech na zkušebním polygonu společnosti Tatra. Příspěvek přináší stručný popis realizovaného řešení a porovnání dosažených vibroizolačních vlastností nově vyvinuté aktivní sedačky s vlastnostmi sedačky kla

  • Název v anglickém jazyce

    Research of Actively Controlled Driver's Seat

  • Popis výsledku anglicky

    The common passive vibration isolation systems of most frequently consist from springs and hydraulic dampers. Results of some measurements on the developed active seat and on passive driver?s seats are presented in this paper. Seats were measured in laboratory on a hydroelectric rig and tested in a truck at TATRA proving ground.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BC - Teorie a systémy řízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Dopravní systémy 2009 (sborník příspěvků)

  • ISBN

    978-80-86530-63-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Institut Jana Pernera, o.p.s.

  • Místo vydání

    Pardubice

  • Místo konání akce

    Pardubice

  • Datum konání akce

    3. 12. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku