Vývoj aktivně řízené sedačky řidiče
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25530%2F09%3A00009538" target="_blank" >RIV/00216275:25530/09:00009538 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vývoj aktivně řízené sedačky řidiče
Popis výsledku v původním jazyce
V řadě vozidel je pro izolaci řidiče od vibrací podlahy vozidla používána odpružená sedačka. Typickým příkladem jsou těžké nákladní automobily, jak pro silniční, tak i pro terénní provoz. Běžně vyráběné sedačky (pasivní) jsou odpruženy vzduchovou pružinou, která je zásobována tlakovým vzduchem ze zásobníku vozidla, a vybaveny hydraulickým tlumičem. Z důvodu problematického chování tlumiče v nadrezonančních oblastech, není tento použit, a jeho účinky jsou vhodně nahrazovány řídicím algoritmem. Po sérii laboratorních zkoušek, prováděných v Hydrodynamické zkušebně na TU v Liberci, bylo při řízení vzduchové pružiny jakožto akčního členu, tedy bez použití tlumícího elementu, dosaženo velmi dobrých výsledků vibroizolace. Další testy aktivní sedačky byly následně prováděny i na reálných vozidlech na zkušebním polygonu společnosti Tatra. Příspěvek přináší stručný popis realizovaného řešení a porovnání dosažených vibroizolačních vlastností nově vyvinuté aktivní sedačky s vlastnostmi sedačky kla
Název v anglickém jazyce
Research of Actively Controlled Driver's Seat
Popis výsledku anglicky
The common passive vibration isolation systems of most frequently consist from springs and hydraulic dampers. Results of some measurements on the developed active seat and on passive driver?s seats are presented in this paper. Seats were measured in laboratory on a hydroelectric rig and tested in a truck at TATRA proving ground.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BC - Teorie a systémy řízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Dopravní systémy 2009 (sborník příspěvků)
ISBN
978-80-86530-63-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
—
Název nakladatele
Institut Jana Pernera, o.p.s.
Místo vydání
Pardubice
Místo konání akce
Pardubice
Datum konání akce
3. 12. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—